fredag den 2. juni 2017

Englesamtale

(Jens Blendstrup skulle i går aftes optræde ved en grundejer-generalforsamling i Risskov, men telegraferede til den yderst vellykkede reception på The Log Lady for Til en engels forsvar denne dialog, som jeg (efter vennerne Ida Holmegaards, Lea Løppenthins og Rolf Sparres fineste oplæsninger)  reciterede - med pligtskyldig englestemme):

-->
Hallo, hvem taler jeg med? Er det Folkekirkens Nødhjælp ?

Nej

Er det tuba foreningen SF 1864

Nej

Er det rustfri sygeplejeforening?

Nej

Er det skovløbernes befrielsesfront?

Nej

Er det domptørernes dage i manegen af 1910?

Nej

Er det verdensindsamlingen for forbyttede hænder?

Nej, jeg er bare en engel

Jaså og hvad går du så rundt og laver?

Nåå jeg svæver, går lidt gennem mure

Ja sådan forestiller jeg mig også englelivet. I er så rare og smukke med glimmer og ægte vinger af tordenskyer og det her ærbare barneansigt fulde af tårer

Så er det heller ikke værre vi dyrker skam også dæmonisk vingesex

Jaså, jeg troede engle var mere enkle

Jamen der tager du fejl, vi er fulde af farlige fester

Er du kommet for at blive?

Det ved jeg ikke, jeg ved ikke engang om jeg er her, jeg har lidt en fornemmelse af st jeg sidder i en bank og laver aktiver?

Kan engle det?

Ja, de kan også godt lave biler.

Og bøger?

Nej det tror jeg ikke vi kan kun skrive mellem linjerne

Jeg har ellers hørt der er en bog på vej om engle

Hvornår?

I dag, de fejrer den lige nu i København og forfatteren står som på pinde og glæder sig vildt til det er overstået og bogen bare findes

Sådan har jeg det også når jeg venter på klart signal til at flyve. Sig til hende fra mig, at hun kan tage det helt roligt. Ingen engle er rene engle medmindre de er virkelig kedelige. Og så er de ikke engle men mandlige forfattere med halsklud. Sig til hende, hun er modig, og jeg kigger forbi og lander en fjer i hendes drink så hun kan le sig gennem dagen. Og aftenen.

Hvor ved du fra den er skrevet af en hun?

Sådan noget ved en engel der arbejder i en bank. Jeg hedder Titusind-Vikki og vil gerne sige tillykke til Cecilie.

Så gerne på gensyn Titusind Vikki og tak fordi du ringede

Ingen kommentarer:

Send en kommentar