torsdag den 11. januar 2018

Åh I kønne ting!

En af de fineste (ikke-hovedtalende) TING i Torben Skjødt Jensens Michael Strunge-dokumentar, Væbnet med ord og vinger, som jeg anmelder i WA i morgen, er Strunges egen oplæsning (i et radioprogram)af hans egen aldrig-trykte fordanskning af Bowie-sangen "Oh You Pretty Things" akkompagneret af et instrumentalt musikspor, jeg har skrevet teksten af til jer:

vågn op dit sovehoved
tag noget tøj på og red sengen
læg noget brænde i pejsen for mig
jeg har lavet noget morgenmad og kaffe
jeg kigger ud af mit vindue
og hvad ser jeg
en revne i himlen
og en hånd der rækker sig ned til mig
alle mareridtene kom i dag
det ser ud til de er her for at blive
hvad når vi frem til?
der er ingen plads til mig
ingen sjov til dig
jeg tænker på en kommende verden
hvor nogle bøger findes af de gyldne
skrevet i smerte
skrevet i ærefrygt
af en rådvild mand de spurgte
hvad vi kom her for
alle de fremmede kom i dag
det ser ud til de er her for at blive
åh I kønne ting
ved I ikke
I driver jeres mødre og fædre til vanvid?
åh I kønne ting
ved I ikke
I driver jeres mødre og fædre til vanvid?
I må gøre plads til Homo Superior
kig ud på jeres børn
se deres ansigter i gyldne stråler
nar ikke jer selv
de tilhører jer
de er starten på en kommende race
jorden er en mær
vi har sluttet vores nyhed
Homo Sapiens er vokset fra deres nytte
alle de fremmede kom i dag
det ser ud til de er her for at blive
åh I kønne ting
ved I ikke
I driver jeres mødre og fædre til vanvid?
åh I kønne ting
ved I ikke
I driver jeres mødre og fædre til vanvid?
jeg siger det igen
I må gøre plads for Homo Superior

Ingen kommentarer:

Send en kommentar