lørdag den 6. maj 2017

Kristian blond (Beundrer mig hæmningsløst!)

(jeg anmeldte kritisk i WA Bøger fredag den nye portrætbog om Jørgen Leth, Andreas Fugl Thøgersens Jeg har lyst til at vende tilbage til alting, men fremhævede citaterne fra Leths notesbøger - dette er nok det skønneste, et hvirvlende cv dernedad; ved siden af notesbogsnotat er genren vel (igen og igen) liste:)

Optegnelser i i sort notesbog fra Moleskine (uden dato):

"Skifte sted. Frygt!
Stor dreng nu. Engang rynket og lille
Ann i blomstret kjole. Stine med tindrende smil
Spanien, klapvogn, frigiliana
Schlegels Allé
Solsortevej
Galgebakken - nyt liv, ny glæde, ny smerte!
Bevægeligt sind
Trods
Næste levende billede
Amerika
Kigger på eventyr
Hotel Oloffson - pool - brødre
Smoking - Oloffson. Beleque med butterfly
Kristian blond
Flere hummere på stranden
Vodou, madame Nerva
Istedgade, Karoline
Møbelsnedker på stranden (brudeseng?)
Valgte det øjeblik!
De fem benspænd
Venedig skar mig i hjertet
Du har jo alle scenerne!
Inspiration, holde mig til ilden, få skældud
Beundrer mig hæmningsløst!
Helikopter!"

Billedresultat for hotel oloffson

- terrasse på Hotel Oloffson

Ingen kommentarer:

Send en kommentar