torsdag den 6. april 2017

Det er for mørkt - Jacob Ludvigsen 1947-2017

De 2 historier om bedstvennen Jacob Ludvigsen i Dan Turèlls Livets karrusel, 1977:

"Jacob Ludvigen var en overgang ansat ved et "herværende dagblad" og påtog sig - af lyst og princip - lidt af hvert fra politisk reportage til motorstof. Så på en måde blev jeg ikke overrasket, da han en dag sagde, at han nu havde aftalt med bladet, at han for fremtiden skulle oversætte og bearbejde de franske udenrigs-telegrammer.
  "Men for fa'en, Ludvig" sagde jeg "du kan da ikke ét ord fransk, kan du vel?"
  Ludvig trak på skuldrene. "Man skal jo lære det på én eller anden måde, ikke?" sagde han.

Jeg var helt nede da Jacob Ludvigsen ringede, helt nede for at sige det meget meget mildt, og jeg tænkte - som jeg sagde til Jacob - netop på at gøre end ende på det og springe ud af vinduet.
  "Det er for mørkt" sagde Jacob straks. "Vent til det blir lyst - ellers risikerer du at forfejle springet."

Billedresultat for jacob ludvigsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar