mandag den 20. marts 2017

Dengang vi allesammen var unge lyrikere

Jeg skal anmelde Morten Ramslands fjerde (og - kan jeg røbe - kaotisk GODE) roman, kort betitlet Æg, og sad og søgte på Infomedia og fandt allernederst nede denne notits fra 1994:

"TORSDAG den 24. marts kl. 21 vil otte unge lyrikere optræde på Kulturgyngen i Århus. Bag står litteraturtidsskriftet Ildfisken. Lyrikerne er: Morten Ramsland, Annemette Kure Andersen, Jan H. Petersen, John Bang Jensen, Christian Dorph, Mette Moesstrup, Kim Johannessen og Lars Bukdahl."

Få måneder senere var jeg flyttet til København, og jeg kan virkelig ikke huske Ramsland fra den dag (han debuterede året før med ubemærkelsesværdige Når fuglene driver bort), jeg kan faktisk ikke huske andet end, at Christian Dorph, som jeg ikke kendte, stirrede olmt og fjendtligt på mig, hvilket han senere har indrømmet, at han faktisk gjorde, og at jeg syntes, hans digte var irriterende gode. Jeg vil gerne have husket Mette Moestrups oplæsning -  hun debuterede først fire år senere - men der kommer ikke noget frem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar