tirsdag den 23. august 2016

Hvad rager jeg Jakob Ejersbos spøgelse?

Fra Tue Andersen Nexøs anmeldelse af Rune Skyum-Nielsens Ejersbo-biografi (den mest skeptiske (og derfor helt uretfærdigt, hos mig, mest overbevisende) anmeldelse, måske fordi det er også er den mest Ejersbo-kritiske anmelder):

"Så man må nøjes med et portræt, der næsten udelukkende fokuserer på forholdet til forældrene og vennerne, på fnidderet i det litterære miljø - i forhold til, hvor meget Ejersbos venner foragter Lars Bukdahl, så taler de godt nok en del om ham - og på at kortlægge hvem af Jakob Ejersbos bekendte, der dannede model for hvilke skikkelser i forfatterskabet."

- og et klip fra kladden til en Bogholderi-note til fredagens avis (senere strammet op - og jegopløst):

"Jeg var lige inde i Arnold Busck på Strandvejen for at lede efter mig selv i en ny forfatterbiografi, som jeg ikke kunne finde, men heller ikke turde spørge efter (skulle jeg så offentligt stå og selvbladre)?"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar