fredag den 12. februar 2016

Muskelmos

Bedste bud på en alternativ anmeldelse af Andkjær Olsens og Lind-Valdans Vi rus salve i dagens Weekendavis er denne passage i Poul Pilgaard Johnsens afslørende (og underholdende) feature om det svindleriske medicinalfirma Coloplast:

"Undervejs har forskerne nemlig opdaget, at i stedet for den komplicerede og langvarige metode med at dyrke stamceller, som projektet begyndte med, virker det lige så godt - eller måske endda bedre - bare at hakke lidt muskelvæv fra patienten til en mos og smøre det ud på det nedbrydelige kunstige materiale, før det opereres ind.
Muskelmosen, der altså indeholder friske stamceller, kan endda laves hurtigt i en særlig »kødhakker« under operationen, mens patienten i forvejen er i narkose."

(som der selvfølgelig ikke er noget link på - til gengæld er der i nøjagtig 7 dage link på min Blæksprutte om Yahya Hassan i bogtillægget lige HER)

4 kommentarer:

  1. Jeg forstår ikke, hvad der gør Yahya så interessant. Det er meget rytmisk, og konsekvent, men der er absolut intet nyt i udtrykket - bortset naturligvis fra det varierende indhold af relevante oplysninger om etniske forhold i Århus i modsætning til dem i fx Køge eller længere sydpå.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er som at læse Strunges Skrigerne, dog er Strunge bedre og sjovere.

      Slet
    2. netop, apropos Strunge,( der ringede til mig ofte om natten), havde jeg for nyligt den surrealistiske oplevelse, tilfældigt at møde en østtysk mand, der fortalte mig, at han havde vasket trapper i den ejendom i samme øjeblik, hvor Michael var sprunget nøgen ud af vinduet med en gettoblaster...

      Slet
  2. Ang. medicinalfirmaet Celloplast: Vi bliver alle til mos, og det der er værre... Men bare Celoplast aktien ikke falder, så bliver min ex -kone virkelig sur.

    SvarSlet