fredag den 8. januar 2016

Nu har jeg også hørt pladen!

 

sammen med dig, der er nystøbt fan. Altså Bowies Blackstar, der er kommet i dag på hans 69 års fødselsdag, tillykke til ham og tillykke til os med den plade, der ved først aflytning lyder så inspireret frisk og så pågående kompleks - og læses, i de mere eller mindre kvalificeret gættende tekstafskrivninger, der i mangel af officielle tekster, er poppet op på nettet, som meget herligt (måske endda her og dér godt gammeldags cut-up)hermetisk med glimt af nonchalant ligefremhed, blandt de kun tre ALDRIG FØR I NOGEN VERSION hørte sange blev jeg gladest for "Girl Loves Me" og mest berørt af afslutteren "I Can't Give Anything Away", en sentens, der for mig kommer til at ekkoe af Højholts apokryfe dictum "Tag ikke af hovedstolen":

I know something is very wrong
The post returns for prodigal sons
With blackout harks with flowered muse
With skull designs upon my shoes

I can't give everything
I can't give everything
Away
I can't give everything
Away

Seeing more and feeling less
Saying no but meaning yes
This is all I ever meant
That's the message that I sent

I can't give everything
I can't give everything
Away
I can't give everything
Away

I can't give everything
I can't give everything
Away
I can't give everything
Away

I know something is very wrong
The post returns for prodigal sons
The blackout harks with flowered muse
With skull designs upon my shoes

I can't give everything
I can't give everything
Away
I can't give everything
Away

I can't give everything
I can't give everything
Away
I can't give everything
Away

Jeg kan ikke give det hele
Jeg kan ikke give det hele
Bort
Jeg kan ikke give det hele
Bort

Ser mere og føler mindre
Siger ja men mener nej


Det er alt jeg nogensinde har ment
Det er budskabet jeg sendte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar