onsdag den 30. september 2015

Fra Michael i 1978 til Mira og Caspar i 2015

Speed of Life

Smahs the clock
with my thoughts -
I only live
at the speed of life

Swiftly change
to a new disguise -
I need transformations
at the speed of life

Form contrasts
need no camouflage -
sick and tired of
not being myself

Change colour
anarchist chameleon -
throw off my mask
change life-form

My mind
grows out of my head -
changed minds
after having been dead

Finally
it would seem I now know -
that I do not have
an indestructible self

Who knows
knows what one's self is like
I couldn't care less
myself create myself

Skifter fart
jeg har brug for fartskift
- jeg ændrer mit liv
før det ændrer mig

(oversat af John Irons i antologien 100 danish poems, hvor jeg også oplæste digte af Sophus Claussen, Jens August Schade og Inger Christensen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar