søndag den 26. april 2015

Min morfar EJER Øregård Gym

Jeg stødte ind i min onkel Ole i S-toget, han skulle besøge en ven i huset ved lige ved siden af vores, nr. 11, og han fortalte, at hans far, min morfar, Knud Togeby, da han var gymnasielærer, før han blev professor i fransk og anmelder i Berlingske og forfatter til en fransk grammatik og andet seriøst blæret, underviste i fransk, dansk og legemsøvelser på Øregård Gymnasium, som jeg passerer på cykel flere gange om ugen, og altid har haft primitiv klassehadsk foragt (og angst) til overs for, well bred, alt for kønne rigmandsbørn, og fra nu vil min foragt i stedet for være OPHØJET, jeg har familieaktier i den oppudsede, grå kasse, min morfar har yderst pædagogisk banket franske verber ind i knolden på disse poders ikke mindre forkælede forfædre og -mødre, det er forfærdeligt skønt at vide!



- min morfar, der ser indtrængende og overbærende på lille Cornelius, der ingen anelse har om til hvilken side vej accenten skal pege

Ingen kommentarer:

Send en kommentar