torsdag den 26. marts 2015

Og Hvedekorn og Hvedekornsoplæsning

Jeg er ikke for fin til at omtale Hvedekorn her.

Nr. 1, 2015, udkom i går

og i aften klokken 20 hos Rosinante & Co, Købmagergade 62, læser følgende fabelagtige bidragydere op:

Bo hr. Hansen

Anne Mari Borchert

Maja Lindberg Schwaner

Nathalie Nystad

Johanne Kirkeby

Leif Achton-Lynegaard

René Jean Jensen & Martin Larsen (som DUO - eller faktisk TRIO med Johs. V. Jensen, som, så vidt vi foreløbig ved, er et no show!)

- og her et digt af debutanten Anders Gamst Skov, født 1998, der stadig går i skole i et jysk mørke, som jeg var nødt til at cutte i sidste øjeblik pga. pladsproblemer (men bare rolig, HAN blev ikke cuttet, han har 5 andre digte med), så det er et genuint bonustrack;

-->
kigger ud over sporadisk beplantning
igen
månelyset er det nye alter!
beklædt i top fra tip til tå
og begreber som tumultarisk trummerum
bevæger natlampen monstrøsitet
over overskydende ord i sætningskonstruktioner
hen til hovedgære
hen til verden omgivne verden
bevægelig som dem på druk og dem på dans
gennem natten som en vigende ungdom
en hårgrænses berettigelse
kommende ingenting
ser på huse bevægelige
på at vælge dem at vælge dem fra
jeg kunne bo i en lever
i en sommers dyrekrop
at misforstå som dyre krop
jeg kunne sidde derinde
stormstille
med hår som korte bælter
jeg ville lave mit eget system
systematiseringen af væsker
af produkter og affald
at det er det samme
i solsortsorte skyer
det hele er det samme
der er kun samme
og sneen er kvalmende hvid

- forside ved Andrea Lind Valdan, der også står for billederne indeni:

1 kommentar: