tirsdag den 17. februar 2015

En Høeg booker et face-off

Forleden dag kom musikeren & digteren TS Høeg på Facebook og kunne ikke holde sin måbende, hieroglyfiske mund, han for rundt på skærmen skriblende manisk lysteligt genstridigt umiskendeligt som om den, skærmen, var et nodepapir, i både opdateringer og svar på alle alskens venskabelig hilsener; Thorsten er mester i venskabelighed, så inge hører mere hjemme og aldrig vil FB være det samme - ymtninger fra 12. og 13. februar udelukkende:

oprob from an inglish keyboard:
fra hestekaerre til en form for
bugatti eller dusenberg er jeg nu
med jer derude, inden det snart
er for sent ... hilsen fra hawk


Thorsten Sehested Høeg dear dougie ... thanx for getting me into this whirlwind of fb, for some screening of the invisible bullet and have a good trip to istanbul ... heart from hawk

Thorsten Sehested Høeg som jeg siger til ungdommen: dig, nulle & hugo holder livslinierne på plads fra velkommen gang i den (til Ole Fessor Lindgreen LB)

Thorsten Sehested Høeg du modtager hermed min aller-1. fb-henv. i håbet om at det går dig fair i det la & omegnske ... optræder lidt & skriver meget ... mere fra begge kontinenter må vente ... hjerte fra høeg

ohh my gosh, efter at have været rykket ind i et par timer, kan jeg fornemme,
hvad dette indebærer: At kaste sig ind i en yderligere kamp med sin viljestyrke,
men in/out eller varm/kold ... det bedste ved at prøve noget nyt, er at se, hvad det vil, så hermed godnat & honnør fra høeg

  • Thorsten Sehested Høeg yes, gamle ven ... når foråret ramler med vitaminer indtil de sidste pakker sammen indfinder jeg mig helst alene på bellevue for at
  • Thorsten Sehested Høeg glo, skue, læse, måske notere mig en note og så igen ind til byen ... men hvergang vender jeg mig altid om til huset, hvorfra jeg stadigvæk mindes tider ... funky forgangne ...

til alle jer fb'ere: har nu været på i over et døgn, hvor ellers langt over 1/2-delen af mit liv er gået med at være omkring ude i samfundet, hvis ikke hjemme-, øvelokale- eller studio-kreerende, så denne for mig nye fb-mening med at skaffe venner + never ending scrollin' giver en helt ny mening ... fra hestekærren til bugatti er jeg slet ikke i nærheden af nogen form for selvudkapslet metro endnu, så I derude må bære over med mine første skriblerier udi dette medie ... indtager meget lidt, har mixet album og skriver på så avantgardedaws som en tyk bog ... men har netop lige været altosax-gæst med min brother kresten osgoods' tribute til ornette colemans primetime band med oc's bassist jamaladeen tacuma, hvor essensen er: to af hver instrumenter: tromme (kresten & anja selvhenter), bas: jamaladeen & ac, guitar: jørgen teller og jonas snøleoparden og blæserne: laura toxværd (min fine alto-kollega) & svenske-trombonisten peter hängsel (horse orch, tjek) ... oc's originale prime time-band var 3 af hver tromme, bas & guitar, som så udvirker 2 trioer, der via oc's såkaldt harmolodiske system skal interagere uden at træde hinanden over tæerne hverken melodisk, harmonisk eller rytmisk med dog farmand i midten ... altså være hver for sig, men dog sammen ... det er enkelt & uhyre indviklet eller omvendt ... det giver i hvert fald 2 trioer (6) + en samlende farmand (7), men idag var gruppen jo på 8, dvs 4 kvartetter, så da jeg kom ind, havde jeg regnestykket ultraklart: 2 + 4 kvartetter, hvor jeg så kunne finde min 9'ende plads ... jeg tror ikke at fb er til essays eller excesser .. men den harmolodiske opfattelse er til videre granskning, sålænge det forbliver med en hvis form for funkyness ... ohh,
i have to get out of here .. see or fb you all ... heart from hawk


Thorsten Sehested Høeg i lige måde & som nu ovenlands-vegetar: æg- og kartoffelmad, men som skabs ditto: fiskefrikadelle, thi vandet er mig stadig fremmed ...

på nu 36. time er jeg på fb, men er jeg ikke helt sikker,
så kom med nogle tips, tricks & where abouts ...
hilsen fra høeg


nu på 42. time: nåja, klikke ind på koryfæet selv,
men hvem (jeg) kunne vide det, da alle vrænger
på næsen over at være her eller ikke, so what's
the point? selvom tegnet ? giver mig gåsehud ...
hyggehøeg


nåja, nu på 57'ende time troede jeg, at de kun to ethiopien-billeder bare kunne ligge i et arkiv og ikke sådan skulle ud ... men learning by doing ... miss it out load or loud eller nu på andendagen med dette her, må jeg sove, inden moodiepal vækker mig til te, før morten søkilde kommer med et ligeså moderne usb-stik med sin meget flotte indtil videre stumfilm, som jeg skal musicere, men han mangler likvidier, men er det her, man foretager sig dette: give him some kleingeld ... ups, nu ramler min allerede fb-hjerne ---x---xx---xxx--- 

 

1 kommentar:

  1. Og i går denne opdatering:

    beklager, hvis jeg som pur nykommer brasede ind på 3 ben ... men for nu kun første af alle gode gange 3 (enighed) er jeg her med tak for alskens råd, hvordan jeg kan være omkring her ... lige fra: nu rolig, til: du skriver for langt, over: træk dig ud, før du mister din stemme, og at så: du finder ud af det ... andre var fra: hvem lukkede ham ind, til: mere af det ... yes, netop som så meget andet i livet ... honnør fra høeg

    SvarSlet