tirsdag den 8. juli 2014

Jeg ved hvem der skal interviewe Helle på Lousiana

det skal

LYDIA DAVIS

for det har jeg vist mærkeligt nok ikke råbt op om her, det er ret præcist lige så stort som en ny Helle-roman, for hun er ret præcis lige så stor en prosahelt FOR MIG, men jo bare amerikaner, og derfor er vi uforkælet med hendes daglige nærvær - for et par år siden var hun faktisk planlagt til at optræde på Bogforum, men nåede af dårlige grunde, jeg ikke kan huske, men som sikkert havde med ikke-Louisianaske småpenge hos Vandkunsten, hendes danske forlag, og ikke-Louisianaske lavambitioner hos Bogforum at gøre, aldrig frem, men nu sker det faktisk og omsider:

LYDIA DAVIS KOMMER TIL DANMARK

(MED ELLER UDEN KAT)



og så skal

PIA JUUL

der bliver aktuel med ONKELBOGEN, interviewe Lydia Davis (med eller uden kat), synes jeg,

og så skal

PETER HØJRUP

stadig aktuel med Island, som jeg lige har hørt Klaus Rothstein halv-disse på Deadline (vs. Mai Misfeldts rene ros), fordi han opfatter Bogforum-sporet som fad satire, det er fed satire er det, men det er da først og fremmest høj, panisk komik, basta! interviewe Pia Juul,

og så skal

DAVID LETTERMAN

interviewe Peter Højrup, ja!

4 kommentarer:

  1. Pia Juul Avuncular Efterår 2014

    (Tiderne Skifters kommende bøger)

    SvarSlet
  2. (Og: Peter Højrups "Island" er fantastisk - både med og uden kat.)

    SvarSlet