torsdag den 26. december 2013

Happy hierarchies

Alle mulige på Facebook, også alle dem der imod hierarkier, men selvfølgelig hele tiden nærer sig på dem og bygger nye, svarer på og videresender den enquete om de 10 bøger, der har betydet mest (jeg undtager tegneserier - men det er stadigvæk helt umuligt):

Halfdans ABC

Bjarne B. Reuter: Kidnapping

Lewis Caroll: Alice in Wonderland & Through the Looking-Glass

Dan Turéll: Livets karrusel

Per Højholt: Digte (Schnacks Schønberg-opsamling)

Peter Laugesen: Livstid

Charles Dickens: Our Mutual Friend

Laurence Sterne: The Life and Opinions of Tristram Shandy

Jens Blendstrup: Gud taler ud

Cecilie Lind: Dughærget pupil accelererer tusmørke

2 kommentarer:

  1. Alternative Turèll- og Laugesens-titler på parallelle lister:

    Hos Martin Glaz Serup:

    Turèll: Ligesom
    Laugesen: Grassinian Cantos / Radio Fiesole

    Hos Peter H. Olesen:

    Turèlll: fx Karma Cowboy
    Laugesen: fx Livstid - ligesom mig (det var så også Peter H. O., der udgav den - jeg kunne også have valgt Frø og stængler, der var den første Laugesen-bog, jeg anmeldte, & & & & & & & - Livstid var den første der gik lige ind - og måske også den første jeg købte (som ny?!))

    Alternative Højholt-titler:

    Peter H. Olesen:
    fx Det gentagnes Musik

    Peter Adolphsen:
    Praksis-serien (hov, det er snyd - det er jo mere end ti bøger i sig selv ... nå, fåk det)

    (hvorfor har ingen taget Auricula? det burde jeg have gjort)

    SvarSlet
  2. Christian Schmidt-rasmussen

    på denne her årstid laver folk lister med bl.a. bøger og film. jeg kan ikke rigtig deltage. med bøger og film er det meget sjældent at det er enkelt bøger eller film der står klart for mig, det er forbindelserne mellem dem der får ting, der ikke er med i dem, til at stå klart. det forholder sig lidt anderledes med billedkunst og musik, men alligevel lidt på samme måde
    så med bøger er der to ting jeg søger efter:
    vampyrer
    og det uundgåligt uværdige ved menneskelivet
    og det samme med film

    SvarSlet