lørdag den 16. november 2013

Stationsdåb

Ved hjælp af Martin Larsens metrodigtsamling noter til det mere perfekte liv (som jeg læste op fra for danskere og nordmænd i går) kan det fastlås, hvornår metrostationen Fasanvej, vores metrostation, kom til at hedde Fasanvej, nemlig oktober 2006 (ved lejlighed kan Martin oplyse den præcise dato, selv med en kalender vil jeg ikke kunne regne det ud med sikkerhed, tror jeg), først derudvejens metrodigt:

Efteråret er over os, læser jeg
Jeg læser det i kalenderen og i bladene
         ikke
Bladene på træerne men bladene i
        metroen
Som hedder Metro Nyt og osse
       skriver at i metroen er der ingen
       tid og rum

                                                                9.56

så hjemvejens metrodigt:

I weekendens løb (tror jeg)
Har den foregående station skiftet
        navn fra Solbjerg til Fasanvej.
Det var egentlig ikke det jeg ville skrive om,
Men den slags begivenheder må
       naturligvis tage præcedens.

                                                           14.18

- naturligvis! Også her! For det er vigtigt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar