onsdag den 28. august 2013

Til jer der ikke har "tid" til at læse poesi

Gør det undervejs!

Jeg genlæste den ene (kvartgode) digtsamling, mens jeg ventede på, at bibliotekaren hentede den anden nede i magasinet, og derefter igen ventede på, at hun hentede den, fordi hun havde glemt, hvad den hed, da hun var nede for at hente den første gang, selvom den har en ret fyndig titel, og den anden (trekvartgode) digtsamling genlæste jeg i metroen mellem Nørreport og Fasanvej (den er så også særdeles fåmælt), og den tredje (måske en tredjedel gode) digtsamling har jeg lige genlæst som en overspringshandling (i stedet for at bladre på nettet eller skrive denne blogpost, som jeg skriver lige bagefter), inden jeg omsider får skrevet den 2012-årsrevy færdig til Nordisk Tidsskrift.

(alle tre digtsamlinger er signeret den selvsamme digter, og kan I gætte hvem? her er et helgodt digt fra den anden samling af de tre, jeg genlæste i dag, som er den tredje, han/hun har udgivet:

En
sang
er
en
sang.
Alligevel tømmer kedlen sig selv
mens
fuglene
aldrig
gør
det

)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar