fredag den 9. august 2013

Motiv neglet og nailet

på side 8 i det nemme og det ensomme

(som jeg fandt i en sammenskredet bunke på redaktørens sofa

og har bragt hjem, læsende løs i samme metro (se nedenfor, udenfor parentesen),

og læst færdig nu,

og åh,

som der også står i bogen, de næste tre linjer er et citat:

og skulle et åh

og skulle et åh

og skulle et åh vise sig på et blad

og denne parentes må gerne betragtes som den første anmeldelse

smagsdom, referat og karakteristik i et ord:

åh)

og godt jeg ikke engang har prøvet - for det har jeg da ikke, vel? - at skrive om metroen dér oppe i luften på Amager, selvom jeg så mange gange har tænkt, at jeg virkelig burde gøre det:

(...) så senere: vi plukkede vilde blommer og mirabeller på ydre amar

ved solnedgang og metroen drev med sit lys, som et strengt, som et underligt vredt samfund

frem og tilbage på himlen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar