tirsdag den 11. juni 2013

De vildeste bowlere jeg har set



er dem her - på hovederne af Steve Martin og Robin Williams i Waiting for Godot, instrueret af Mike Nichols, som jeg så i 1988 i Lincoln Center i New York, efter min alt for søde mor, der ville have fyldt 71 forleden, og jeg havde stået i kø i 2 dage i træk for at få billetter, og det var akkurat så vidunderligt sjovt og fint, som det skulle være, bortset fra at jeg brugte alt for meget af min bevidsthed på at erindringsrecorde i stedet for bare at opleve, med det forudsigelige resultat, at jeg næsten ikke husker noget, bortset fra at Robin simpelthen ikke kunne lade være med at improvisere stand up-aktuelt, noget om abortlovgving tror jeg, som er SÅ forbudt at gøre med Becketdialog - men lige nu fandt jeg, via Robin Williams' hjemmeside, de mindste klip i en Beckett-dokumentar på YouTube (med vistnok hebræiske undertekster), og straks kom det tilbage, ikke hele forestillingen, men akkurat de to glimt i de to klip, Steve, der bliver inderligt fornærmet over at blive kaldt "critic", og Steve og Robin, der indtager yndefulde positurer: jeg vil se det hele, så jeg kan genkalde det hele, frydefuldt, jeg skal bare skrive en ansøgning som person "in the arts" og tage en sviptur til New York:

Waiting for Godot was an off-Broadway play. Although there were plans to tape the performance for a television broadcast, it is not currently available in any format. Researchers and people in the arts can make an appointment to watch a DVD of this version of the play at the New York Public Library's Theatre on Film and Tape Archive.


 (se fra 4:09 til 10:40)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar