torsdag den 2. maj 2013

Hvordan står det til med poesien, kære Katrine?

(er der brug for den og er der råd til den? HALLO!  - som Thomas Helmig synger)

(fra enquten Kulturforbrugeren i Politiken i dag, Katrine Marie Guldager svarer)

Hvilken musik hører du i øjeblikket?

Jeg lytter til Lis Sørensens samlede hits, fordi jeg er ved at skrive nogle sange til hende.

Hvilken koncert har du senest være til?

Det var i marts i Birkerød til en koncert med Lis Sørensen for at høre de to første af vores nye fælles sange. den ene hedder 'På sådan en morgen' og den anden hedder 'Længes efter mere'. Det er meningen at vi skal lave ti sange sammen, men ju var de to første altså færdige.

Og jeg nægter ikke at HÅBE på, at de sange er og bliver ÆGTE GULDagersk poesi - seneste digtsamling er stadigvæk (politikpioner)fantastiske Ankomst, Husumgade (fed titel stadigvæk) fra, åh, 2001, for det er fandeme så forbandet, uendelig trist, at jeg ved meddelelsen om, at tredje bind i hendes slægsromanserie, Den nye tid (virkelig ufed titel), udkommer lige om lidt, resigneret tænker: godt jeg hverken skal anmelde eller læse den ... Jeg insisterer på, at Katrines talent skal og kan STYRTE opad igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar