torsdag den 18. april 2013

Fragt af bæver

Her inden jeg skal til at skrive min første anmeldelse af en bog om Kierkegaard (eller rettere Regine, der jo imidlertid pinedød og i al evighed har at henvise til Kierkegaard (selv når hun ikke gør det, selv når hun konsekvent holder sin kæft i brev efter brev! det var så min anmeldelse i kortform)), og inden, hvilket jeg hele tiden udsætter, jeg skal genanmelde et par bøger AF Kirkegaard, er jeg lidt nervøs,

eftersom både min far og farfar skrev bøger, JB Kierkegaard og den menige mand, JKB en posthum artikelsamling + en guldmedajleafhandling (guldmedaljen fik han tidligt forlagt), om Kierkegaard,

og jeg gider virkelig ikke, hvis han tredje generation i træk tager hele ånden, og det er slet ikke sikkert, at det er nok, som MIT kære studieobjekt, Goldschmidts Corsaren, at give ham fingeren -

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar