mandag den 7. januar 2013

Et foredrags efterfest

Form er ondskab, kom jeg til at udbryde under mit Tag & Læs-foredrag i går, og i dag i spørgetimen efter sit eget foredrag om ondskab tog Per Aage Brandt pludselig på sig at forklare, hvorfor jeg havde ret, og det lød fuldstændig overbevisende og totalt skarpsindigt, mens argumentationen stod på, og bagefter spurgte professor emeritussen mig om jeg var enig i hans udlægning - 'jo tak' svarede jeg bare som en århusiansk buskontrollør, og nu kan jeg ikke huske et ord, og senere i spørgetimen efter Karl Ove Knausgårds foredrag om ondskab henviste en spørger til mit foredrag og titlen på det, som stadig stod på tavlen, med 'det gode' tilføjet under AUTENTICI/TET/RIS og 'det onde' under ARTIFICIALI/TET/OFFENSIV, Knausgård svarede venligt i vest og tilføjede, at jeg, 'Bykdahl', nok havde ment noget i øst, tak til begge notabiliteter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar