fredag den 9. november 2012

Meth og Lette

Jeg skal interviewe Jørgen Leth + Dan Ringgaard, 13:30, og Mette Moestrup, 15:15, i dag på Bogmessen i BELLA CENTER, men sjovest ville det jo have været at lade Mette og Jørgen interviewe hinanden, så kunne Dan og jeg dele en tidlig fadbamsekande og diskutere trokæer i den bar, der for fanden også må være i BELLA CENTER. Jeg formåede i går ikke at nævne en eneste kvinde (ikke engang som en dæmonisk oplæsningspåvirkning: Pia Tafdrup) i mit foredrag om dansk oplæsning og digterisk showmanship i Odense, gjorde en kvindelig tilhører mig opmærksom på. Jeg rødmede hårdt og spyttede straks Mettes navn ud og så en hel masse andre, bl.a Ursula Andkjær, og hævdede, at kvindelige digterjeger først blev (ufølsomt (Bodil Bech, Hulda Lütken!)) offensive i 90'erne, med Hammann og Guldager, men Mette er er en af de yderst få kvinder, der eksperimenterer målrettet og vellykket med showmæssigheden, og mon ikke jeg faktisk skal bede hende om at synge hittet "Min kittel er for kort" - serenaderende Jørgen!?

2 kommentarer:

  1. mikkel b. andersen10. november 2012 kl. 00.30

    jeg tager i stilhed kreditten for at huske dig på, at mettes kittel er kort og ikke stram. tak for foredrag

    SvarSlet
  2. Ingen bar i Bella-centret! Men masser af (kølig) luft -

    og Mette sang "Min kittel er for kort" i en alt for svag mikrofon -

    og Jørgen syntes, vi hyldede ham vellykket.

    SvarSlet