fredag den 19. oktober 2012

Samlede Peter Bangs Vej-forbandelser

Søren Ulrik Thomsen i Det værste og det bedste:
Og det værste er at hævnen slet ikke er sød/ men trist som Peter Bangs Vej i pisregn:/ Det er det værste for mig.
(som jeg storhedsvanvittigt/paranoidt stadig vil mene handler om mig, altså linjen, ikke bogen)

Claus Beck-Nielsen i Selvudslettelser:
Derude hvor Frederiksberg ligger på sit yderste

Alskens digte og linjer i min egen digtsamling Næseblod i Sofus City

Thomas Boberg i rejsemindesamlingen I den næste by:
Adressen lå på det yderste af Peter Bangs Vej, den her grå blindtarm af en tilsyneladende endeløs gade. Nu havde vi boet der i fire år. Det var fem år siden, vi havde forladt Peru efter 13 års samliv der. Hold kæft, hvor kan man også bygge en udlængsel op på Peter Bangs Vej. 

2 kommentarer:

  1. For nu at være pedantisk. Thomsen skriver:


    "Og det værste er at hævnen slet ikke er sød/ men trist som Peter Bangs Vej i pisregn:/ Det er det værste for mig."

    Jan H. Hansen

    SvarSlet
  2. Det er vigtigt at være pedantisk, når det gælder poesi - jeg retter, tak!

    SvarSlet