onsdag den 31. oktober 2012

Hverdagen begynder med C

Er det ikke i orden, at jeg linker til digteren Cecilie Linds nye blog Hverdagsdage, hvor man blandt meget andet gnistrende døgn-atomiseret kan læse en reportage fra det psykedeliske seminar forleden på Charlottenborg; jeg kan godt følge med, fordi jeg var der, I andre er heldigere, fordi frit kan trippe på og fra:

Motiv sortner askende, Nostalgia (nostalgiglose genererer guldursassociation, ædel tyngde i fx oldefarhånd). Lue åd fortid, glødetrådshot, smeltestruktur, stemme kommenterer tørt, /fotograf tunger sit værk til med tilbagebliksflaks. Linselunser, blitzbidder. Vi ser foto forskudt fra forklaring, øre og øje mades med fakta, se og lyt og led og lær, lær at tålmod melder sig når uoverensstemmelser klunter hjerne i vir. Jeg er virret. (fordi for var for meget for Cia, "Cia virret" = afmagtsudtryk i 3-årig mund, min, mine læber gumlende på jordbærsnøre, dengang og da og nu og da). (At savne børnehavemave). Og nu: Sammenhængsøg (det kunne være hest, muleposepose, mannequinhingst, ædende, vrinskende). Blid ud med den dans, derefter - det var ballet, Pink Floyd, Al Masson. Al massen af syret kontrast, sorthvidvirvar, de tåspidsspydige spinkler scene til med tresserkroppe, armenes linier, lærde løft (så lette, de piger), det perfekte legeme, det er noget med utopi, noget med geometri. Det perfekte bogstav, udregn et A, åh akser, x&y eksende Letter and Spirit, Dexters laboratorium, cartoonboom ...

Jo, det er totalt i uorden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar