onsdag den 31. oktober 2012

2 flyvefisk der slås om 1 vhs-kopi af Århus By Night - mødes vi som

Og da jeg holdt foredrag om Helle Helle i Elsted Sognegård, læste Jens B all time greatest Risskov-hits op på Risskov Bibliotek, MIT gamle bibliotek - og vel også Jens', men i forhold til biblioteksBRUG langt, langt mere mit - og det opdagede jeg kun, fordi Jens fra sit tog, der ikke var det samme tog som mit tog (tror jeg nok!? jeg fik ikke spurgt, og vi kunne principielt godt have forladt det samme tog forskudt på Aarhus Banegård), indtalte en besked på min svarer, hvor han pralede af, at der var totalt udsolgt på biblioteket, hvilket der helt sikker ikke var på sognegården, tænkte jeg resigneret, indtil det faktisk viste sig, at folk stormede til, hvilket sikkert mere var Helles skyld end min, men alligevel, ca. 90 mennesker var mødt frem, havde en kvinde optalt, og hun mente ikke, at der kunne være flere end 70 på biblioteket, sådan noget ved man åbenbart, altså lignede det en uventet sejr til mig (og Helle) vs. Jens (og Risskov), men da jeg nåede frem til banegården, stod Jens der - som oprømt, nærmest lykkeligt aftalt på telefonen, aldrig før er vi stødt på hinanden ude på landevejen efter parallel-jobs, som var vi Per H (mig) og Dan T (Jens) eller Peter Belli (Jens) og Gustav Winckler (mig) - sammen med en bibliotekar, der kunne oplyse, at der også havde været ca. 90 mennesker på biblioteket, de var blevet ved at bringe stole ind, så meget smukt havde vi haft uafgjort dobbelt-succes, og så snakkede vi bare og snakkede, på banegården og i toget, indtil jeg faldt i søvn, hvilket ikke stoppede mig i at snakke, og Jens skulle af i Korsør, vennesælt og -sjælfuldt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar