søndag den 30. september 2012

Hvad (jeg siger) anmelderne har sagt

Skarpt tilskårne anmeldelsescitater, skåret til af (og til) mig selv dengang (Juliane måtte jeg opgive at sakse i)

"vittigt og begavet ... en lovende debut -"

Poul Borum, Ekstra Bladet

"En flot debut ... forrygende frisk digtsamling ... et fyrværkeri af gode digte ... sproget slår smut ..."

Ulf Gudmundsen, Vestkysten

Readymade er en tiltalende og talentfuld ankomst: Sproglig sikkerhed og legedrengens øjne for det uventede  ..."

Kim Skotte, Det Fri Aktuelt

"Bukdahl - en jysk verdensmand"

Finn Stein Larsen, Weekendavisen

"... en glimrende debut, fræk og med indskrevet humør og selvironi."

Jørgen Chr. Hansen, Jyllandsposten

"Det er en lærd, vittig og opfindsom digtsamling, der også i de enkelte digte viser fin kunstnerisk formsans ... Efter min mening er Lars Bukdahals digte mere end en lovende debut, det er en selvstændig digtning, der underholder og stimulerer."

Bent Windfeld, Kristeligt Dagblad

"Og pludselig har jeg læst en af disse bøger, der slet ikke svarer til eller ligner eller undviger ... denne bog er usædvanlig sikker og flot -"

Niels Frank, Standart

"Af ydre en tynd lille digtsamling, men af indhold vægtig --- det var opløftende at læse disse, både sprogligt og indholdsmæssigt, livlige, sprælske, men også raffinerede digte."

Susanna Benthien, Lektørudtalelse

"Overdådig .... "Readymade" rumler og larmer af både latter, legelyst og belæsthed."

Anders Rou Jensen, Politiken

"Pragtfulde debutdigte ... "Readymade" er genistreg på genistreg ...

Jørgen Gleerup, Fyns Stiftstidende

Ingen kommentarer:

Send en kommentar