torsdag den 26. juli 2012

Jeg skrev den her digtsamling i morges

som mit anmelderi-hold nu sidder rundt omkring på højskolen og anmelder konceptuelt:

LARS BUKDAHL

TASTTRIP SOL

TESTRUP KOPIFORLAG

side 1

solsart
solsurt
solsært

side 2

skyggekast
som skyggekniv

side 3

tordenflueflået
flittigt, punktum-
punkteret punktligt

side 4

solen som
anti-PH-lampe:

lyser
løs
som et
søle
af syl

side 5

højfjeldssolskole-
træt

side 6

(og om lidt er
Kafka klar -

til sin beduin-
inkarnation
iklædt kaftan)

side 7

'byvejr'
'strandvejr'
'grænselandsvejr'
öresundsvejr'
'borgervejr'

allerhelvedes skrædderristende
allerhelvedes skrædderristende
allerhelvedes skrædderristende
allerhelvedes skrædderristende
allerhelvedes skrædderristende
allerhelvedes skrædderristende
allerhelvedes skrædderristende
allerhelvedes skrædderristende
allerhelvedes skrædderristende
allerhelvedes skrædderristende

side 8

'svæveflyudsigt':
lys lue

'tørkeindeks':
fata morgana

side 9

bløddyr
sveder som
dårer,
ikke engang
ordspil orker
gå om bord i arken
i denne ørken,
se bare
tæer græde,
solen er et
kødsår simpelthen,
hyl op om et hul

side 10

tyst trop,
kyst krop,
dyst, drop,
nol,
spol,
skol

den sol,
men aldrig skip
et tasttrip

12 kommentarer:

  1. ikke engang ordspil orker at gå ombord i arken i denne ørken

    SvarSlet
  2. Altså med store blokstaver DU!!! Og flere udråb.

    SvarSlet
  3. send dem til Hvedekorn - jeg har på egen krop fornemmet at den nuv. redaktør er vild med den slags ligegyldige skriblerier.

    SvarSlet
  4. Jeg bliver nødt til at blive lagt i lænker for 3. Gang nu mit grin larmer for meget med akompagnement af en blokfløjte

    SvarSlet
  5. jordslået
    bordsmuld
    ordspild

    SvarSlet
  6. Med alle dine kasketter - skønt jeg aldrig har set dig med en, men måske var det en ide at have ti forskellige at tage på - er det da lidt modigt at gå ind i den opgave - og sprede ordene her.
    Jeg vil helt overlade til kursisterne at skrive deres mening - forhåbentlig frisk fra fad og uden angst for så ikke at kunne optages i Hvedekorn i fremtiden!
    MEN de anonyme indlæg her i bloggen har jeg ikke meget til overs for - her kan man tale om ordspild.
    Næste års opgave kunne være at redaktøren havde en stabel af de digte med, som han - du - har kasseret i årets løb og bede kursisterne lave et nummer af Hvedekorn med DERES valg...
    Vi er jo mange, du har vraget, men hvem er vi egentlig? Når jeg ikke har forsøgt mig igen, skyldes det, hvad her blev ilde modtaget.. http://per-olof.dk/spl17_09.htm

    SvarSlet
  7. ..blogspot acceptere links men laver dem ikke automatisk...så må jeg jo på den igen
    Når jeg ikke har forsøgt mig igen, skyldes det, hvad her blev ilde modtaget..http://per-olof.dk/spl17_09.htm

    SvarSlet
  8. det er så let at være
    anonym
    det er så let at være
    til
    sige ting der bydes i burde
    tung om sind
    intet liv i et sprog
    er tanken om
    et liv
    hvor kommer den anonyme ind
    hvis vi alle får ham til at forsvinde

    SvarSlet
  9. Enig. Det ER modigt at sende ud til bedømmelse hvad man grifler ned på en formiddag.Modigt, måske overmodigt, det kræver selvtillid,men så står man vel osse for mosten
    Hvor der skal foretages valg, bliver der også foretaget fravalg, det ligger i hele systemets (i dette tilfælde Hvedekorns) indre logik. Og manden med hattene er af indsenderne udstyret med autoritet til at foretage disse fra og tilvalg, det udstyrer man ham med i og med man sender ind.Dette er nok ikke stedet at komme af med personlige frustrationer, sagt i al sagtmodighed.

    SvarSlet