onsdag den 6. juni 2012

Ziggy 2

Den anden Ziggy er den evigt uheldige, lille cartoon-mand Ziggy med den hvide hund i én-rude-serien af samme navn, der i mange år kørte på bagsiden af Jyllands-Posten, men vistnok ikke gør det mere (virkelig langt tid siden jeg haft en fysisk Jyllands-Posten af papir i mine hænder), og som jeg aldrig har syntes var rigtig sjov, men min lillesøster havde, da vi var små, en blød udgave af ham, som dannede vennepar med min tommelfingersuttende abebamse kaldet Bossen, der talte med en dyb stemme og var lidt af en charlatan, mens Ziggy talte med en lys stemme og var insisterende uskyldig; ingen af os var gode til at lege tøjdyr og dukker som sådan, men Ziggy og Bossen blev ved med at tale dybt og lyst med hinanden helt op i teenageårene, men aldrig når der var nogle af vores respektive venner på besøg, og nu hendriver de tavst deres otium i et skab i vores fælles sommerhus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar