søndag den 15. april 2012

Endnu et digt af Gud til mig

Skarn- og græmmelsesdigt.        Risskov 6/2 - 87
tilegnet Lars

"Borgens Forlag!"

"Navarones kanoner - og Borums
og da slet ikke ikke Dine's
kan huske mit jeg's bastiones
Gen-iniativet's Es."

Trumf!!

Talent - eller ikke talenter -
Herregud-da - i Evigheden's navn,
"Titusind vrag på en bakke"
har forsøgt sig, for at finde et navn

Gjorde de gavn?

Digter på din trones højde
lad os, mig, du - de
"I Faderen's, Sønnens og den heliga ande's
namn - skrible - udfylde vort savn.

Din bedstefar - og fader med iøvrigt
er endnu ikke glemt
"Vips" - Salig-Madsen Enke,
- om ældet - husked såre nemt:"

                                           på vegne af / i poetens navn
                                                                                         B
                                                                                       stort

2 kommentarer:

  1. Jeg ser en verden fattig på Gud.

    Jeg ser en verden fuld af kriterier, diagnoser og paragraffer,
    Jeg ser en verden tung af smerte, angst og fremmedgørelse,
    jeg ser en verden proppet med piller og glemsel,
    jeg ser en verden døsig og langt væk fra sig selv,
    jeg ser en verden fattig på nærhed og menneskelig omsorg,
    jeg ser en verden rig på betalt kærlighed og professionel nærhed,
    jeg ser en verden fuld af mennesker, der skriger på hjælp,
    jeg ser en verden fuld af mennesker, der er døve for hinandens råb,
    jeg ser en verden fuld af mennesker, der gerne vil, men ikke ved hvordan,
    jeg ser verden, jeg sluger den, jeg kaster den op, jeg gør mig fri af den,
    jeg ser verden udefra, oppefra, nedefra og fra siden,
    jeg ser verden og jeg ser at den er levende, ikke død og ikke dødssyg,
    jeg ser verden og jeg kan kun håbe, at verden en dag vil vriste sig fri af sin egen dødsdom, sin egen sygdom, sine egne diagnoser, sine egne kriterier, sine egne paragraffer, sine egne regler,sin egen angst,
    Jeg ser verden gennem kød og blod,
    jeg ser en verden fattig på Gud.

    SvarSlet
  2. Tasker i vor drøm mærker vi
    Inspiration præget af livets angst.
    Hvem er vi?
    Vi bliver lockoutet trampet ved
    Samfundets ubehagelige overraskelser
    Mens andre har tasker
    Som en lille dreng der ikke har fået
    Det hele taget fra ham


    Henrik S. Larsen

    SvarSlet