tirsdag den 6. marts 2012

Telepatiske fødelsdagstelegrammer


Fra Arthur Rimbaud:
Du er en første, Peter Laugesen.

Fra Jack Kerouac:
Jeg har stjålet min spontane bop prosodi fra Peter Laugesen

Fra Antonin Artaud:
Teatret er et hastigt nedkradset Peter Laugesen-digts dobbeltgænger

Fra William Shakespeare:
Det er mere blæret at være Peter Laugesen end ikke at være det.

Fra Elvis Presley.
Du er lige så meget alting som en hund, Peter Laugesen.

Fra Charles Olson:
Jeg går amok på skrivemaskinen for Peter Laugesen: lasdfghlksghlkghlksfhglksfghlksfhgjfgkljsfg.

Fra Sofokles:
Jeg flår min øjne ud over, hvor tragikomisk godt Peter Laugesen skriver.

Fra Ezra Pound:
Tilsynekomsten af Peter Laugesen i Oddergrisen,
En sølverne Faxe Faddåse i en vissen hybenbusk.

Fra Louis-Ferdinand Céline:
Du er et forpulet fuckhoved af en klam klamphugger, Peter Laugesen.

Fra Bob Dylan (som godt nok er levende, men alligevel):
Svaret, Peter Laugesen, læser i Vindens tunge fra 1986.

Fra Mikhail Bakunin:
Anarkismen er Peter Laugesensk

Fra Dan Turèll:
Jeg kender ingen nulevende dansk digter (og jeg kender mindst ni ud af ti, større er landet sgu da heller ikke), der ikke har den dybeste respekt eller (lige så gerne) den klareste kærlighed til Peter Laugesen.

Fra Dylan Thomas:
Ingen kan gå alene altid i den gode nat,
Peter Laugesen, vi går med dig.

1 kommentar: