søndag den 4. marts 2012

Min senile og/eller tyvstjålne lørdag

Det var fordi jeg lige skulle tjekke post, da jeg var på vej hen til møntvasken, og så var der både den Gy-debutroman til anmeldelse helst mandag, jeg håbede på, og en overraskelse, After Hand-dramatik ´(!) af Nikolaj Zeuthen, og dem skulle jeg lige bakse ned til vasketøjet, så kunne kunne bladre og læse, når jeg nåede frem, og SÅ GLEMTE JEG NØGLEN I POSTKASSEN, opdagede jeg ca. tre kvarter senere, da jeg var færdig med at centrifugere, og ringede hjem til min søn, men nu var nøglen der ikke længere, sandsynligvis og meget venligt havde nogen smidt ned i postkassen, men han kunne ikke tjekke efter, fordi han ikke har postnøgle (hans kammerat forsøgte at fotografere ned i postkassen med sin mobil, forgæves), og familiens anden nøglebærer var ude i verden, og da jeg så efter cafébesøg/ tørretumbling var kommet hjem, låst ind af min søn, og tog mine bøger frem, de postsendte og de oprindeligt vaskeventetids-udvalgte, SÅ MANGLEDE GY-DEBUTEN, og strakks styrtede jeg tilbage til møntvasken, hvor der ikke var spor af den, og videre til Café Viggo, hvor jeg havde haft den med, og de kendte ikke til sagen, men var der ikke noget konspiratorisk over den måde, de to tjenere talte fransk til hinanden på? for en bog kan jo ikke bare blive helt væk af sig selv, nogen må have taget den, i møntvasken eller på caféen (ja, jeg har gennemrodet vasketøjet, og det er altså ikke nemt for en bog at BLIVE VED at gemme sig en skjorte), og på en måde er der jo noget smukt i, at nogen stjæler en endnu ikke udkommet debutroman, HVIS DET IKKE VAR FORDI JEG SKULLE SIDDE OG LÆSE DEN NU I STEDET FOR AT SKRIVE DENNE IDIOTI- OG DEMENSUDSTILLING AF EN BLOIGPOST!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar