tirsdag den 13. marts 2012

En omvendt gade

Det er ligesom med bøger, tror jeg nok, hvis man først én gang har fået vendt en gade forkert, og det er tilfældet med gaden, jeg bor på, Rue Turenne, så kan man ikke vende den rigtigt igen - når jeg er sluppet fri af gaden, har jeg fuldstændig styr på, hvad der er op og ned, frem og tilbage, men lige så snart jeg entrer den igen, går det uhjælpeligt galt, jeg kan ikke stå på den og få den til at vende korrekt, det er en totalt forhekset fornemmelse, og det bliver endnu værre, hvis jeg bruger kortet til at få styr, det er som om, kortet, der ellers gør mig så kriblende tryg - tænk hvis jeg kunne læse mig gennem livet, som jeg med et bykort læser mig igennem en by! - vender sig mod mig, nej, vender mig mod sig i en målrettet, djævelsk indfoldning, nej, udvending.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar