mandag den 6. februar 2012

Som nogen, der også er nogen

Fra annonce for Aarhus Teaters dramatisering af Josefine Klougarts Hallerne og et møde med forfatteren: "Josefine Klougart er blevet sammenlignet med så forskellige kulturpersonligheder som Lars von Trier og Jens Christian Grøndahl." Lad mig give annoncekampagnen mulighed for at namedroppe yderligere og sammenligne Josefine Klougart med så forskellige kulturpersonligheder som Henning Larsen og Peter Bastian og Olafur Eliasson og Nicolas Bro og Thomas Blachman og Uffe Elbæk og Morten Olsen og Prins Henrik og Holger Danske.

(jeg ville også have sammenlignet med rottekongen Cibrino, men reglen var hvide, mandlige, levende kulturpersonligheder og Cibrino er en hvid, mandlig, afdød kulturpersonlighed (Holger Danske sover bare))

2 kommentarer:

  1. Lars, jeg synes du er meget efter
    Josefine Klougart, på ubehagelig nedladende og ironisk måde, det synes jeg ikke du kan være bekendt. Du vil sikkert sige, at det jo er en satirisk kommentar til selve annoncen, men det tror jeg ikke på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej anonym 1,

      Jeg synes også at Lars har stikket til og drillet Josefine engang imellem, men jeg synes altså ikke at der er noget at sætte en finger på her i forhold ti det, det er meget tydeligt den person der har forfattet annoncen der spides og ikke Josefine i det her blogindlæg.
      Og så tror jeg også egentlig at han synes hun er en god forfatter, dybest set.

      Kh

      Anonym 2

      Slet