mandag den 27. februar 2012

Kald mig Otto hvor dumt!

Jeg troede, at Oscaruddelingen var  i nat, altså natten til tirsdag, og ikke i nat, altså natten til mandag (hvorfor hedder både sidste nat og næste nat i nat, danske sprog?), en (især for min søn, der stadig sover sødt) utilgivelig fejl, og mig, der ellers plejer at være så prisbevidst, og det er lige præcis 20 år siden, da Silence of the Lambs fortjent vandt det hele, at jeg stod med min mor udenfor Kodak Theatre lige bag en flok vrede aktivister (der protesterede mod at og hvordan seriemorderen Buffalo Bill i Silence er bøsse(t)) og betragtede alle mulige, uigenkendelige stjerne stige ud af deres limousiner, inden vi hastede hjem til hotellet og så showet på tv - og jeg får også enormt svært ved at nå Kritikerprisuddelingen 12. april (har jeg stemt? ja, jeg har stemt!), fordi jeg samme dag laver litterær hypnose i Støvring, som er endnu længere væk fra Frederiksberg end Los Angeles - jeg er virkelig i priskrise, det ender med, at Billy Crystal må overtage som vært for Bukdahls Bet til sommer.

1 kommentar: