fredag den 13. januar 2012

Er al denne legmeselvfølgelighed en bjørnetjeneste?

Om en time bliver vinderen af Montanas Litteraturpris 2011 udråbt og uddelt, og jeg ville frygtelig gerne have siddet i det skrøbelige prisstillads og klappet løs og atter løs af vinderen - forbandet være den feber, der nu selv er svagelig, ha! -  og alt tyder på, at den vinder bliver Bjørn Rasmusssen for den vilde bog om legemet, hvilket også ville være fuldt fortjent, men faktisk VED vi jo ikke, at det bliver ham, det tager alle bare for givet, selvfølgelig bliver det den vilde legeme-bog, mens dem, der faktisk ved noget, nøjes med at slå mistænkeligt insisterende fast, hvor fremragende en bog, det er, ikke også? - nu må vi se, jeg synes, der er andre værdige vindere, så det er ikke knald eller fald i min verden; i mellemtiden spadserer jeg til Hovedbanen og får refunderet min tur-retur-billet til Aarhus, en højst melankolsk handling så smuk - velsagtens også i Testrup - en januareftermiddag

1 kommentar:

  1. Yderst relevant litterært spørgsmål13. januar 2012 kl. 16.40

    Hvad står sådan en retur-billet i nu om dage?

    SvarSlet