torsdag den 1. december 2011

Den der kommer først til Møllegade

I aften støtte-brag for den uendeligt fortjenstfulde Møllegaders Boghandel; citat fra den fantastiske bog, jeg indkøbte i tirsdags (regler: jeg skulle ikke eje den, jeg skulle have ubetvingelig, genuin lyst til at købe og læse den) til at læse op fra mellem 18:00 og 20:00 (og en glimrende blogpoetik, også for de nye promenadebloggere, der effektivt har fået ørerne i maskinen allerede på deres første dag, heldigt nok!) - lad det gerne være en quiz (for ikke-Basilisk-redaktører):

Jeg er ikke bange for usammenhænge og brud,
Jeg klipper papiret i stykker med en lang saks.
Jeg klistrer strimlerne på som et frynsebånd.
Et manuskript er altid et stormvejr, slidt i laser, hakket i stumper og stykker.
Et udkast til en sonate.
At svine er bedre end at skrive.
Jeg er ikke bange for limningerne og klisterets gule farve.
Jeg skræddererer og danderer den.
Jeg tegner Marat i strømper.
Jeg tegner digesvaler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar