onsdag den 2. november 2011

Verden svømmer en smule

når jeg bevæger hovedet, og optikeren sagde, at jeg de første 14 dage skal passe på kantsten og med at kigge mig til siden på cykel og gåben (og når jeg gør det, skal jeg huske at dreje hovedet helt med næsen vinkelret mod trafikken). Men så længe jeg holder hovedet stille, ser jeg fantastisk klart, og som det vildeste kan jeg med lethed læse selv de mindste bogstaver igennem nederste del af glassene (men ikke gennem den midterste og øverste, hvilket foreløbigt også er lidt sært), hvilket jeg i lang tid ikke har kunnet, og jeg var blevet virkelig træt af at vippe brillerne op i panden, både af selve handlingen og af dens Blomme-lektorale konnotationer; lad mig demonstrere mit nye skarpsyn, jeg henter lige den mest mikroskopisk trykte bog, jeg har, Leonard Maltins filmguide 2012, her er den, og slår tilfældigt op, og med brillerne på, cross my heart, læser jeg:

Perils of Pauline (1947) C-96m *** D: George Marshall. Betty Hutton, John Lund, Constance Collier, Billy de Wolfe, William Demarest. Lively, entertaining musical-comedy purports to be biography of silent-screen heroine Pearl White, but isn't; energetic Hutton, good Frank Loesser songs, colorful atmosphere, and presence of silent-screen veterans make up for it .... until sappy denouement.

Se, hvor jeg kan se!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar