onsdag den 30. november 2011

Dykkende bly

Det er bare fordi jeg sidder og er på nippet til at anmelde Rasmus Halling Nielsens zombie-så-godt-som-roman Det lille robotøje siger og skal finde på en trompet til anmeldelsen, mens en håndværker er ved at sætte nye lamper op inde i spisestuen, og hurtigt fandt jeg på at bytte forbogstaver på Living Dead, så det bliver Diving Lead, hvilket jo giver god poetisk mening, men klart er for hermetisk til en trompet, så derfor anfører jeg den her i stedet.











Hen mod slutningen af Rasmus' bog er tre DATEREDE sider blanke, hvilket i en zombiefiktion har en pænt foruroligende effekt; jeg gjorde det samme i min gamle, ulæselige roman Guldhornene - også over tre sider, der må være en lovmæssighed dér - vistnok en terroraktion sat i værk af Poul Borum, Major Tom, Superman, Ole Jatrau og Franz Kafka (SUK), og jeg kan huske, at Højholt gjorde et vist nummer ud af de tre sider (men jeg kan ikke huske, hvilket nummer), da vi var med i samme radioudsendelse, men ikke i samme studie, han sad i Århus og jeg i København, selvom jeg stadig boede i Århus, og at det gjorde mig helt tavs - som dykkende bly.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar