torsdag den 27. oktober 2011

Abilify i dansk poesi, forår 2011

(Abilify: anti-psykotisk medicin)

Det er det, der er med dette Abili-
fy. Det udsletter enhver længsel i min
krop, men ikke begæret. Begæret retter
sig et ikke nærmere bestemt sted hen.

Jeg er ikke utilfreds. Jeg er tilfreds-
stillet. Åndeligt får jeg mere end rigelig
føde andetsteds. Jeg har åndelighed til
op over begge ører. Langt mere end jeg

egentlig ønsker. Jeg kunne nøjes med langt mindre.
Jeg har intet apparat at tage i-
mod med. Jeg glemmer lige så hurtigt, som jeg
læser. Jeg skimmer. Jeg er mæt. Jeg har
ingen længsel efter at lære noget nyt. Jeg
længes efter at vide, at det er ok.

- fra Pablo Llambiías' Monte Lema

SKOSÅL

Etager læsses ovenpå hinanden uden rille
kom til mig med hul på sokkerne og tørre hænder
neonfrisen vuggede et skibbrud
jeg er grænseløs, Abilify fortolket

- fra Simon Grotrians Selvbinderhjertet

6 kommentarer:

  1. kan du anbefale nogen historiske romaner hr. bukdahl?

    SvarSlet
  2. Mærkeligt spørgsmål lige her!

    Ja, fremfor alt og alle Harald Voetmanns Vågen! Og dem Dorrit Willumsen har skrevet, Bruden fra Gent heder én, Marie en anden, og så har jeg en svaghed for Maria Helleberg, den historiske romans førende fabriksdirektør, fx bare den seneste om Kamma (Rahbek).

    SvarSlet
  3. Jeg vil gerne anbefale Lars Bukdahls anbefaling af Vågen (Harald Voetmann), det er en voldsyg nice sprød lækker god fantastisk bog.

    Hilsen Anonym nr. 2

    SvarSlet
  4. Abilify, du tager toppen
    Af mine ekstreme tanker
    Skaber strukturer hvor der ingen er
    Min hjerne er jo en sammenkogt ret
    Uden dig!
    Du er pink, petit og pragmatisk
    Som et par smarte små stiletter
    Du sparker røv, Abilify!

    SvarSlet
  5. Abilify, du tager toppen
    Af mine ekstreme tanker
    Skaber strukturer hvor der ingen er
    Min hjerne er jo en sammenkogt ret
    Uden dig!
    Du er pink, petit og poleret
    Som et par smarte små stiletter
    Du sparker røv, Abilify!

    SvarSlet
  6. Abilify,
    Aldrig mere skal jeg overvåges
    I et bad med barberblade
    Jeg ville jo bare se pæn ud
    På en sommerdag!
    Aldrig mere skal jeg glo ud
    af et låst hospitalsvindue
    for tænk hvis jeg kastede mig
    ud på det grønne græs og lugtede
    lidt frit til livet!
    Abilify, du er min udgang
    I medgang og modgang!

    :-)

    SvarSlet