torsdag den 15. september 2011

Bebop i glas og ramme & Badutspring for Bodil (2 ucool afbud)

Jeg kan for fanden hverken komme til åbningen på Kunstindustrimuseet (nu Designmuseum Danmark) i dag klokken 17:00 af udstillingen med samtlige ORIGINALER til Per Kirkebys 48 (otteogfyrre!) fyrigt fantastiske bogomslag til Asger Schnacks mirakuløse forlag Bebop, som har udgivet et smukt katalog med samtlige originalomslag (fotograferet af Lars Gundersen) i fuldt, udfoldet format og små, koncise tekster om hver bog/forfatter ved Mr. Utrættelig, AS


eller endnu værre (jeg skal for helvede til Oslo) til den fjerde uddeling, på næste torsdag 15:00-17:00 hos Mielcke & Hurtigkarl på Frederiksberg Runddel, af Bebop-prisen til - genialt valg! digterægtefæller får aldrig priser for deres litterære uundværlighed - F.P. Jacs enke, vildt elskelige Bodil Jac Andrees. Her er som lykønskningstelegram det første digt i Jacs første bog til og om Bodil, evergreenen Under viadukten til Allerøds himmel, 1986:

SOLENS AFSNIT

Jeg er så øde når jeg smelter ind på dine tindinger,
og så cirklen som solen når jeg sætter hele mit liv ind.

Tænke sig helt rundt om sig selv,
og så cirkle som solen i respekt.

Drømme sig helt rundt om sig selv,
og så cirkle med dig i respekt.

Jeg er så rede når jeg synger ind på dine vinduer,
og så cirklen som solen når jeg sætter hele mit liv ind.

Tænke sig helt rundt om sig selv,
og så cirkle som solen i respekt.

Jeg er så øde når jeg smelter ind på dine tindinger.

- og jeg er så umusikalsk når jeg må melde dobbelt Bebop-afbud!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar