tirsdag den 19. april 2011

Verdens bedste tv-udsendelse

er Muppet Show med Steve Martin, 1977,
som jeg netop har genset for første gang
i nogen-og-tredive år, og dengang var jeg
ikke Steve Martin-fan, men jeg kan huske
hans banjo-nummer, "I'm a Rambling Guy",
nu er jeg en gammel Steve Martin-fan og
ved, at det meste af hans fantastiske perfor-
mance, ballonkunsterne fx, lave dyr med
uopblæste balloner, puste ord ind i balloner,
er fra hans stand up-show, som jeg har en
optagelse af på en hellig vhs, det er aldrig
blevet udsendt på dvd, men han interagerer
så fint og selvfølgeligt med Kermit og ikke
mindst den svenske kok, der vil lave fresh
squeezed orange juice af appelsinen, Steve
taber under sin jonglering, og nu følger jeg
ham, altså Steve, ikke den svenske kok, på
twitter, hvor han ligesom jeg, der endnu ikke
har skrevet et tweet, er ny og dagligt leverer
vildt veloplagte linjer, og meget apropos i dag
denne:

Installed a red carpet in hallway and lined it with cardboard standees of interviewers so breakfast feels more like the 70s.

1 kommentar: