søndag den 10. april 2011

Kontantautomat-tv-anmeldelser

1. Håndhypnosen
De små fjernsyn med reklamer, der er installeret lige over fremstikkende dankortautomater i kiosker og fx i 7-11 ved Vesterport, og som starter, når jeg starter min indtastning, og som hænger alt for lavt til, at jeg ordentligt kan se, hvilket jeg så heller ikke gør noget aktivt forsøg på - det er, som om reklamerne ikke skal distrahere og hypnotisere mig, men MIN HÅND!?

2. Meta-spejlet
Har jeg kun oplevet i kontantautomaten overfor Lagkagehuset på Værnedamsvej, hvor skærmen instruerer mig i, hvordan jeg taster min kode og tager mine penge til mig etc. som alt sammen er noget, jeg sagtens kan finde ud af selv, og derfor kommer til at virke stik modsat - som en meta-spejling af, hvad jeg i samme nu står og foretager mig, som stirrende øjne på et maleri af fx Sven Dalsgaard.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar