tirsdag den 29. marts 2011

Prof profeti + Requiem for dødt ur

om fremtiden vil jeg gerne spå
at mit ur også om en time er gået i stå

- hos urmageren erklærede de mit armbåndfsur D.O.A., dead on arrival, men faktisk skulle jeg bare være glad for at det havde tikket så længe, 12 år er lang tid for et Swatch-ur, kunne jeg forstå, men det er jo ikke hvilket som helst swatch-ur, det er et James Bond-swatch-ur, og det er ikke hvilket som helst James Bond-swatch-ur, det er et From Russia with Love (1963)-swatch-ur med en rød stjerne som 12-tal på mørk blånende baggrund og filmens internationale lokationer, London, Istanbul, Belgravia, Zagreb, Tristesse, Venice, indgraveret hele vejen rundt om urskiven, der har gennemlevet to læderremme (nr. 2 købt i emiraterne) frem mod den nuværende af metal. Som gravskrift for mit From Russia With Love-swatch-ur vil jeg gerne omskrive første del af digtet "Mit navn" fra Sportsdigte:

Mit navn er
bukdahl
lars bukdahl
jeg har en beretta
i armhulehylster
jeg har ingen tid
at spilde
jeg stolede
på dig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar