lørdag den 23. oktober 2010

Søndagsspørgsmål

(telefonisk, fra forfatter og faster henholdsvis):

Har du et eksemplar af Henrik Bjelkes Seks råb fra baghovedet, som jeg må låne (de københavnske biblioteker har tilsammen kun 1 eksemplar, som er udlånt)?

Hvad betyder soma-aesthetics?

Mine svar:

Ja (og hunden stod med hovedet ud af bilvinduet, da bogen blev hentet).

Soma betyder på græsk (ifølge Fremmedordbogen) hele den fysiske organisme hos dyr og planter. Organisk æstetik.

- og jeg er stadig ikke kommet ned til møntvasken, og forlængst er tøjet sorteret. Og jeg har også besluttet, at det er Pontoppidan, jeg skal læse dernede.

1 kommentar:

  1. Måske refererer 'soma' nærmere til det stof, soma, som i Huxleys Brave New World bliver brugt til at undertrykke og umyndiggøre befolkningen? En slags opium(sæstetik) for folket?

    SvarSlet