søndag den 6. juni 2010

Reolfest for 1

Mine nye, fantastiske, altdækkende reoler blev færdige i mandags og har dermed haft 4 dage til at få vejret, inden bøgerne i dag begyndte at lande på dem, én eskadrille ad gangen; og hvor er det vedkvægende at betragte yndlingsforfatterskaber stå ret og rygvendt omsider i deres fulde længde, fx fra Tårnet til By og hest. At reolerne er tre meter høje og kræver trappestige for at nå til tops, forøger jo bare den gode biblioteksfornemmelse - det samme gøre reolen her til venstre, der flugtende skrivebordet går direkte ud fra væggen, ligesom på min fars arbejdsværelse på Korshøjen, der var meget smallere og (mindre og mindre) bogtættere. En smule ærgerligt, at nogle af de vigtigste yndlinge, Adolphsen, Aidt, Frank, Frost, Højholt, Jac og, er jeg bange for, det ser sandsynligt ud lige nu, Laugesen, kommer helt til tops og dfermed ikke kan gribes i et hurtigt baglæns ryk med kontorstolen, men på den anden side er det jo rimeligt nok, at stjerner står højt. Men jeg har ikke tid til at skrive blog, jeg skal videre med K ...

3 kommentarer:

  1. INGEN BILLEDER!
    10.000'ER AF BOGRYGGE ER DET SKØNNESTE, SANDESTE BILLEDE DER FINDES!

    SvarSlet
  2. Men for den blinde er selv visionen ikke nok!

    SvarSlet