fredag den 11. juni 2010

Anmeldelsesnuller

Nuller denne morgen i rækkefølge efter subjektiv smertefuldhed:

1. nul: Nul anmeldelser af Hvedekorn nr 1., 2010, nogensteder -

2. nul: Nul anmeldelser signeret mig i Weekendavisen (og ikke fordi jeg ikke havde skrevet mindst 1 nemlig, se 3. nul) -

3. nul: Nul anmeldelser af Martin Larsens Hvis jeg var kunstner nogensteder -

men bare prisværdigt udsyret pro-mig-læserbrev i WA og en åndssvagt forvrøvlet afslutning på Skyums ellers glimrende positive Bombaygryde-anmeldelse i Inf om, at Jens "skridt for skridt træder ud af hans [mit, LB's] litterære paradigme, hvori patos partout skal punkteres og grinet generaliseres . Hvorved 'alting dobbelte farvning' må annulleres . Så litteraturen kan blive 'sjov', og derved dejligt ligegyldig." Som om! Min kritiske praksis gennem 22 år kan reduceres til fjant-fundamentalisme; ja, jeg går stærkt ind for Storm P. og P. Sørensen Fugholm, og mener at de snildt kan måle sig med Pontoppidan og Tom Kristensen, men mine store helte er og bliver Højholt og Laugesen og i en sidevogn Dan Turèll - og i en zeppeliner Charles Dickens. Ekstremistiske dobbelttalere alle! Som om! Nogen nogensinde har kunnet indfange Jens i et litterært paradigme! Som om! Jens modnes i 1 patetisk ensretning: han eksploderer, Erik, til alle sider, og hvis jeg var dig, ville jeg gå i dækning nu, inden du får Bagerkoner og slagterenker på hinkestenene: skridt for skridt vil i en helt anden betydning fyge tæt. Og en masse, masse fodbold, herunder Skyums anmeldelse gudhjælpeme.

Og nu over til Hvedekorn-reklamerne -:

2 kommentarer:

  1. Æv...havde set frem til en anmeldelse af det nye Hvedekorn! Hvis du falder over en sådan, så gør opmærksom på det!

    Hvad går det "prisværdigt udsyrede læserbrev" ud på? Jeg skal vidst have investeret i dagens avis, tror jeg.

    Og tak for en rigtig god blog.

    Grå sommerhilsner fra
    Mette

    SvarSlet
  2. Faldt over denne i dag: http://atlasmag.dk/node/105

    Der er vidst nærmere tale om en omtale, men trods alt noget...

    SvarSlet