lørdag den 1. maj 2010

Lars Bukdahl Berthelsen Lund Christoffersen Nygaard

Sjovt at bemærke, når jeg sidder og registrerer Hvedekorn-årgange, hvordan digterne efter en tid kort eller lang uafværgeligt dropper deres -sen-navne:

Harald Voetmann (Christiansen)

Lene Asp (Frederiksen)

Gitte Broeng (Kristensen)

Anders Søgaard (Nielsen)

Peter-Clement Woetmann (Nielsen)

Lone Hørslev (Rasmussen)

Det kunne være en plan at foretage den omvendte operation: For hver af de næste 165 tekster, jeg signerer, tilføjer jeg et nyt efternavn fra listen over de 165 frie efternavne (båret af over 2000 nemlig), som Martin Larsen benytter sig af i Monogrammer (og i den tilfældige rækkefølge, de optræder i dér), demokratiskere og demokratiskere bliver min identitet:

Lars Bukdahl Berthelsen

Lars Bukdahl Berthelsen Lund

Lars Bukdahl Berthelsen Lund Christoffersen

Lars Bukdahl Berthelsen Lund Christoffersen Nygaard

Lars Bukdahl Berthelsen Lund Christoffersen Nygaard Krogh

Lars Bukdahl Berthelsen Lund Christoffersen Nygaard Krogh Frederiksen

Lars Bukdahl Berthelsen Lund Christoffersen Nygaard Krogh Frederiksen Schrøder

Lars Bukdahl Berthelsen Lund Christoffersen Nygaard Krogh Frederiksen Schrøder Winther

Lars Bukdahl Berthelsen Lund Christoffersen Nygaard Krogh Frederiksen Schrøder Winther Bundgaard

Lars Bukdahl Berthelsen Lund Christoffersen Nygaard Krogh Frederiksen Schrøder Winther Bundgaard Johannsen

Thats' me!

2 kommentarer:

  1. Kamilla Jørgensen2. maj 2010 kl. 10.48

    Jeg vil bare sig med Per Højholt: "Min far kaldte sig Jørgensen, han ville ikke hedde Højholt. Det var for sært. Han var kommunist og hans far hed Jørgensen og så kaldte han sig Jørgensen. Senere da jeg skulle debutere sagde Bjørnvig til mig: 'Vil du være en stor digter eller vil du hedde Jørgensen?' Og det var et nemt valg."

    SvarSlet
  2. Sprognørden Lars Bukdahl sagde "ik" i næsten hver eneste sætning, da han søndag aften optrådte i Deadline 2. sektion.
    Man undrer sig over, at han ikke har mere styr på sit talesprog

    SvarSlet