tirsdag den 27. april 2010

Nuveller

Det er vildt uretfærdigt; jeg er kun 50 sider inde i Georg Metz' novellesamling, hvis titel jeg ikke kan huske lige nu, men som jeg skal anmelde til Information, fordi Metz er Information-medarbejder, men i Information opererer de ikke med trompeter (truttet der kommer før selve underrubrikken), så derfor kommer her den trompet, jeg ikke har kunnet lade være med at påfinde på forhånd:

NUVELLER

som i 'nuvel', thi det er konklusionen om menneskehdens tilstand i hver novelle: nuvel, ligesom det også er denne læsers resignerede smagdsom OM hver novelle (og om om novellegenren): nuvel, i flertal:

NUVELLER

3 kommentarer:

  1. præanmeldelsesfragmentering?

    SvarSlet
  2. Nej værre:

    Virtuel og/eller fiktiv præanmeldelsesfragmentering

    (eftersom bogen ikke er læst, anmeldelsen ikke er skrevet og trompeten ikke er gennemførlig)

    Flerdobbeltmoral!

    Hyperundskyld!

    SvarSlet
  3. - nu er anmeldelsen skrevet, og den kom selvfølgelig til at handle om noget helt andet end bogens og novellers nuvel-ness, jeg må hellere lade være med at røbe hvad!

    SvarSlet