onsdag den 10. februar 2010

Debutantnavn for hire

Hiksten Narre-Vris

68 kommentarer:

  1. Har du samplet fra Östen Warnerbring

    SvarSlet
  2. Eller Sixten Sparre

    SvarSlet
  3. Kom engang forbi butik med skiltet:

    Biksen Cigarer Kiks

    SvarSlet
  4. Er han i familie med

    Karen Christentze Blixen

    SvarSlet
  5. Han debuterer med:

    Bristens Klare Pris

    Forlaget Vissenblik

    SvarSlet
  6. Er desuden medredaktør af sangbogen:

    De Krikstne Skarers Viser

    Udgivet af Krikstus-bevægelsen

    SvarSlet
  7. Til foråret udkommer billedbogen

    Bispens Fars Gebis

    Forlaget Abrikose

    SvarSlet
  8. Hiksten korrigerer. Ikke Bispen men Gispet

    Gispets Fars Gebis

    Forlaget hedder Abrikaose

    SvarSlet
  9. Fra interview i Narvisk Dagblad.

    "Er der noget, du vil sige til dine læsere?"

    "Nixen," svarer Hiksten og vrisser "Din Nar", mens han med rysten og gråd begiver sig ud i havet til hvalerne.

    SvarSlet
  10. Hvordan kunne han svare, vrisse, ryste, græde, gå ud i havet til hvalerne på samme tid?

    SvarSlet
  11. Klap lige hinksten. Hiksten kunne alt.

    SvarSlet
  12. Hiksten varer evigt -

    Han vrider snarligt tilbavs

    SvarSlet
  13. Han er også sanger.

    Har netop genindspillet Søren Kragh Jacobsen og Leif Lindskovs lp

    Hiksten på motorvejen

    SvarSlet
  14. Den hedder

    Hinkeruder på motorvejen

    SvarSlet
  15. Ikke med Hiksten.

    Han er også med i filmene

    Hiksten på Sengekanten

    og

    dogmefilmen

    Vristen

    SvarSlet
  16. Seneste!

    Hiksten har skrevet en erotisk fortælling til Tidens Kvinder:

    Kirstens rare hvin

    SvarSlet
  17. NU VIL JEG GODT HA' LOV OG INDSKYDE EN BEMÆRKNING!!!

    UTROLIGT SÅ MANGE DER ANONYMISERER SIG PÅ MIN BEKOSTNING!!!

    DETTE KOMMENTARSPOR ER NU HIKSTENS OFFICIELLE PIRATBLOG!!!

    BUKDAHL KAN IKKE SMIDE MIG UD!!!

    FØLG MED FRA I MORGEN!!!

    Hiksten Narre-Vris

    SvarSlet
  18. hej hej Henrik Árn Stivers

    SvarSlet
  19. SLIT

    Stress og ve
    Man gir sig vel henkhast
    Stand for dyden
    Under ma
    Døen i våse

    SvarSlet
  20. UVÆN

    Måde mæ vandskabet
    Visne gram i skyggens
    knokler
    Skødehund bøder
    Kjøller ma nøder
    Pårl og Keld
    Prariefuglens hæld
    Tenner ma
    Kenner da
    ik mere
    Skæløre

    SvarSlet
  21. SPÅRGSMÆL OM ÆRE

    Je skev et bev til Beolev
    å ba om nådde nåde
    Han håned ma jo fodi je skåned daj
    Skån ma Tutuf Skån ma
    Tutuf Beolev
    La pleese ma og pien vær
    Det skev je te ham
    Ve ik dø jo

    SvarSlet
  22. DÆN KARLIGHÆD

    Meg og Deg
    Gonorasende
    Tranger daj bårt
    Hårdtlæsende K
    Glamhugger min Pek

    Vi rønkeklovne
    udtjatter
    mosnætters hjæm
    og ringer krisløkkernes
    dåndervårgn
    til sønde

    Gråndsangers kræfter
    umændelige pak
    Pholkemord i
    dobbeltsangen

    SvarSlet
  23. HJÆMMEBRANDT DEBATÅNDE

    Erske Stadshammer kan dårligt belæmses
    sin brydsordsfornåjelse
    med nodebelejelsens tirsdsdagkritisme
    af de skavende honnørsegmenters garnsben

    Drønsweatert og overphimsk ståneblik
    på de harnsiskklædte konvertitter
    Med In Wearsk mønsterbryde
    ridser han gullaschtiden op og kraller a

    Netop-ismens genkomst
    SÅRM JA SER DET
    SÅRDAN AR DET
    HØR SÆLV HVÅR DE SLABRER I BISSEN

    SvarSlet
  24. Mulig rettelse. gullaschtiden = gulagstiden

    Dagens hikst:


    MINUTET PHØR VI SKAR OMBÅRD

    På Maersklemmende kilgrimsphærd
    rajser Spårhunnen sin glue
    Nysser ildkærs terrier-stropher ud med larnghals
    Krænger sit skød over ventesahlens øde
    Rhider ham stolt den pæne klipper
    Skingrer en hals fuld af møstne skruer

    Trækker kranshovedet ud
    af den læstne frydskoger
    Mastfungrer striglt
    den rhankes begæhr

    SvarSlet
  25. MORD PÅ MARKÆD

    Vilje og vissen
    standsånde
    krejler halsstarrigt
    ejneleje

    Vinduesgoogler
    trækker blusen op
    Bliver sælv
    seht

    Nutildavsen
    hugger
    hårt
    og dyrt den blye

    måhge stellar
    intergalaktisk
    floramorphin
    i lysken på en venlig mand der sku køve sig en smørfuld besserwisken

    SvarSlet
  26. BÅTANIK BEGRAVELSE

    Endnu svulper den varme kind
    af splidshage vorteurts fætter
    Men at se åh en elskelig døende mand
    i blåmsterseng begrahvet
    Kryllemynte min fisse forstår på en prek
    at larmen den for ævigt
    er ophørt
    År efter år sprang tvistfods drage
    et øgleblik under misteltornen
    Tre vinger til blods må je rage
    Et kors for hver stængel
    je kaldte en mand
    Et stik for hver tunge
    ja slubred

    SvarSlet
  27. SPRØJTEARGOSME

    Siste Nyt fra Storhmphissen

    SvarSlet
  28. MÅTIV FRA PRÅVINSEN

    Når fråsten smakker af Phaksæ te
    og Lalland og Halster prasser sa på
    og lisom klemmer om Sjallandsbolllerne
    og nægter sa å smælte
    så eksplåmderer låkommet
    og låkommet det er alså
    det ja kaller
    de 72 kussiner og phætre
    nede fra Naks der snitter i Saks
    op te Strøbhy å Herphølge
    der gifted sa mæ ma i roen
    og mihne fætre er mihne brødrhe
    og kusinkerne min mohr
    og prasten min onkhel og kroen min phar
    og shariffen min søster og stjarnen min hemmelske søhn
    og de træ visne mænd spør hyrder i sne
    hvår bahrnet det ligger begrahvet
    og svahret stiker langt nee i hals
    at det bahrn blev spist af vos ahle
    og knoklerne gihk til de udvårtes
    hunne
    dehm vi kalder nudollerne
    Våkt da for dem
    køvenharvners nåde

    SvarSlet
  29. VEKST

    Skarhm dej
    Ingerlid Daldesmerg
    Du som sendte fladhluhs
    til vår hut
    Da vi dehlte det intihme skravelod
    så kohnen
    vår behåring
    spæhne

    SvarSlet
  30. I KIHSTEN

    Naphalm Frøstnegler R.I.P.
    Hans vænner sænner trøstekårt til kohnen
    mens Naphalm ligger i mulden skyh
    og er så lævende begavet at hans hjærte
    stædig tikker
    Der liger han så og spænkulærer
    på hva kohnen svarher
    Hvæm bliver nækste mann i Frøstneglerhuset

    SvarSlet
  31. TELBUD SÆLVMÅRD

    Ejland Hirsesten var træht af lihvet
    Såhledes blæv han i grusomht gåt humøhr
    den dag komisjonen til livsens ende
    tillbød hahm og dø
    Hahn kvælte nu sihn metafon
    og raadtog sine urhav
    To minuter æfter såhv hahn
    Gu blæsthe hahn på sihne kæhre
    Ja hahn var hehnsønsløs
    og steg op til hemmelen
    den fjærde dav i mars
    Hahn blev seht som Krihstus Korsfar
    Mehn han vidrdste jo sælv gåt at
    hahn blåt vahr en midlig manh dær havde bru for lidt
    roh

    SvarSlet
  32. NIDSELPILLN

    Kænner do nidselpilln
    Ta nu 1
    Gåt så
    Hvon føls det
    Joh alså som om tiden går
    Jo som om eet phorhæng træckes fra
    Ja har lævet i mørcke
    Ta nu 2
    og blev overbævsht
    om at vi allæ ska dø
    og der inthet er bavetter
    Nidselpilln det er pharligt stårf
    phor dæm der går og trohr
    på nåed
    Den størker dihne øjne
    og lærer dig at stave
    Dette er skrevet på nidselpiller
    Lige nu
    virker de

    SvarSlet
  33. LLER

    (phør)

    ller peniscillin
    ller hæroin
    ller suporlim
    ller Nels Frankses ahnden bohg ”Deknahvn Kim”
    ller rat såblim
    ller en krami på forlavet Klim

    (efter nidselpillen)

    eller penicillin
    eller heroin
    eller superlim
    eller Niels Franks anden bog ”Digte i kim”
    eller ret sublim
    eller en krimi på forlaget Klim

    SvarSlet
  34. HIKSTENS LILLE BØRNEBOGS-SERIE

    (skrevet på nidsel-piller)

    Peter Fløjtekrans og Solbær-Dorte

    Peter Fløjtekrans og Solbær-Dorte i fosterstilling

    Peter Fløjtekrans og Solbær-Dorte får bændelorm

    Peter Fløjtekrans og Solbær-Dorte mister lysten

    Peter Fløjtekrans og Solbær-Dorte mister livet

    SvarSlet
  35. NIDSEL

    Tvivlen ånder mig
    nidkært i bærret
    eller kommer nærmest
    rådnende inde fra
    - bærret = daaaarlig frugt – (hvorfor staver jeg det sådan)
    Jeg mistænker Gud for at være en svindler
    der ikke findes
    og tester hans kærlighed
    Beder til andre end ham
    Er villig til at lade mig smitte
    af nidselpillerne
    der skaber klarsyn
    Herre kan du tale til mig
    mens jeg er på dem
    JEG SVARER DIN HIKSTEN
    lyder det nu
    fra et klart og hemmeligt sted
    Åh så er du virkelig til Herre o’Herra
    Der er ingen grund til at tro
    når man véd
    Nidsel-forbandelse
    Jeg bliver så mistænksom over for Gud
    Det er fandens ukristeligt
    Men jeg er en af dem som kræver beviser
    Og det er da utaknemmeligt over for sådan en personlighed
    Som Vår HARE (hvorfor staver jeg det sådan)
    der kender mit navn
    og gi’r sig til kende
    i min blindtarm
    det klare og hemmelige sted
    i kirken som min mave nu hedder
    Men hov det var ikke Gud som talte
    får jeg at vide i en mail 59 sekunder senere
    Det var min vejleder i kommunen der spør’
    om jeg har husket at tage min nidsel

    SvarSlet
  36. MERE OM NIDSELPILLERNE

    Vil nidsel gøre os bedre
    Jeg mærker at ordene
    skriver sig på bestemte måder
    som jeg ikke styrer
    Det gør stavekontrollen
    Det gør ordbogen
    Men hvad så med mystikken
    individet musikken
    Jeg tænder røgelse
    og slukker lyset
    for at skabe uklarhed
    Jeg ser ikke længere hvad jeg skriver
    Ordene river mig med
    Men stadigvæk vil de kun lade sig stave
    på én måde
    medmindre altså der står i ordbogen
    de kan staves på to
    Nidselpiller fjerner al røg
    stank
    Engang var de ulovligt drug
    Nidselpiller fås nu i håndkøb
    Politikerne har indset at de fjerner
    ordblindhed og sorte pletter på lagenet

    SvarSlet
  37. NIDSEL MED TVANG NU

    Svandshe Låckheimar hed han før det blev
    pålagt ham af Statens Sandhedsinstitut
    at spise nidselpiller
    Nu er det skrevet ind i landets lov
    at hvert måltid starter
    med en nidselpille til børnene
    to til voksne
    og Svandshe Låckheimar hedder nu
    Svend Åge Larsen
    Og det er der intet galt med
    Svend Åge Larsen er et pænt navn
    Alligevel savner Svend noget
    Han kalder sig en kunstig mand
    på Twitter
    Som om Nidsel har forskønnet hans ansigt
    men hugget hans sjæl
    Politikerne forstår ham
    Især det medlem af Venstre
    der tidligere hed Haeesconbgoh Esdesen
    og nu går under navnet
    Hans Krog Eriksen
    Men man kan ikke stå i vejen for udviklingen
    som Eriksen skriver
    og nogle gange er de sjove træer i skoven
    de døde
    og hvem vil være dét
    Og er det ikke bedre at alle kan stave
    Og hvad med religionskonflikterne i samfundet
    spørger Hans Krog Eriksen i sit brev til Svend Åge Larsen
    Før nidselpillerne fyldte de en del
    Nu ved mennesket at det ikke skal tro
    Nidselpiller leder os direkte ind i verdenssamfundet.
    Jo jo siger Svend Åge
    men jeg har set et notat han har skrevet
    en dag han glemte at tage sine piller
    Det er nu konfiskeret fordi jeg
    - med nidsel i blodet -
    sladrede
    Mere om det i morgen

    SvarSlet
  38. NIDSEL MED TVANG NU

    Svandshe Låckheimar hed han før det blev
    pålagt ham af Statens Sandhedsinstitut
    at spise nidselpiller
    Nu er det skrevet ind i landets lov
    at hvert måltid starter
    med en nidselpille til børnene
    to til voksne
    og Svandshe Låckheimar hedder nu
    Svend Åge Larsen
    Og det er der intet galt med
    Svend Åge Larsen er et pænt navn
    Alligevel savner Svend noget
    Han kalder sig en kunstig mand
    på Twitter
    Som om Nidsel har forskønnet hans ansigt
    men hugget hans sjæl
    Politikerne forstår ham
    Især det medlem af Venstre
    der tidligere hed Haeesconbgoh Esdesen
    og nu går under navnet
    Hans Krog Eriksen
    Men man kan ikke stå i vejen for udviklingen
    som Eriksen skriver
    og nogle gange er de sjove træer i skoven
    de døde
    og hvem vil være dét
    Og er det ikke bedre at alle kan stave
    Og hvad med religionskonflikterne i samfundet
    spørger Hans Krog Eriksen i sit brev til Svend Åge Larsen
    Før nidselpillerne fyldte de en del
    Nu ved mennesket at det ikke skal tro
    Nidselpiller leder os direkte ind i verdenssamfundet.
    Jo jo siger Svend Åge
    men jeg har set et notat han har skrevet
    en dag han glemte at tage sine piller
    Det er nu konfiskeret fordi jeg
    - med nidsel i blodet -
    sladrede
    Mere om det i morgen

    SvarSlet
  39. SVANDSHE LÅCKHEIMARS KONFISKEREDE NOTAT

    Æst ja ein menschke docg met dem phreie vilse
    Hvilchen loch skal ich folgen
    Rais jer ælla mot sahnheten
    chulden og kæemp für richten tel løvn åch bedrach
    fiksion och indeviduelse stavenmåten
    Sannheten ær vår tidsh størkste løvn

    SvarSlet
  40. DENNE HIKSTEN

    Og hvem var jeg før nidsel-tiden
    Hiksten Narre-Vris kaldte de mig
    I virkeligheden hed jeg Hiecstein Naresirv
    Nu står der Steen Vilmer Ransted på mit skilt
    Jeg skriver digte med pointe
    Jeg har fået det klart bedre på nidsel
    Jeg er ganske rolig
    og læser Anders Bodelsen
    Men når jeg tænker efter så undrer det mig
    at jeg er blevet
    en sladrehank
    Jeg tjekker mine naboers skraldesæk når de er ude
    Jeg lytter ved døre
    Hører jeg en flig af nonsens
    en hosten om Gud
    så ringer jeg
    og politiet og domstolene tager det alvorligt
    Jeg modtog en medalje i går formiddag
    og titlen ”betroet medarbejder”
    Jeg drømmer urolige
    flimrende drømme
    Dem kan nidsel-pillerne ikke standse
    men jeg ved der forskes intenst

    SvarSlet
  41. OPGØR

    De er selv ude om det siger min bror
    de ku’ bare spise de piller
    Faktisk kan man ikke tale om døde
    De var hverken mennesker eller dyr
    og dermed ikke levende
    og dermed ikke døde
    selvom de blev skudt for øjnene af os
    Hvad var de så
    hvis de ikke var mennesker
    spørger jeg
    Men det skulle jeg ikke have gjort
    Nu er jeg under mistanke
    Familien holder øje med mig
    Uanmeldte besøg
    har gerne et formål
    mens nidsel-nægterne
    går på gaden og bli’r skudt
    Det er der ingen romantik i
    ingen helte
    kun nogle tosser der nægter at stave som man skal
    Jeg skyller min pille ned med vrinshk-vin
    Det hedder det ikke
    og nu har jeg forbrudt mig mod en lov
    Den fjerdesidste linje i dette digt må ikke læses
    Hvorfor gør jeg intet for at fjerne den

    SvarSlet
  42. Rettelse:

    Jeg skyller min pille ned med vrinshk-vin det hedder det ikke

    udgør faktisk én linje

    SvarSlet
  43. PÅ FLUGT

    De raser i mit blod de piller stadigvæk
    Men virkningen begynhnder at afta
    Mine ben løber galt over markerne
    Der skydes der råbes ja
    Stands du nidselnægter
    Pow Pow Pow Pow
    Jeg blir ramt af en kugle i hoedet
    Men er det ikke bedre at være skudt i hoedet
    end i behnene
    for nu kan jeg flytte mig
    hurtigere end en tanke kan rende
    Jeg vehd ikk hvår de gemmr sa nidselnæghterne
    Men ja ha høhrt om møhder i skåven
    Dehr tør menneskhene
    ikce kåmme
    Menneskene mehd dehres ret å lohv og nidsel

    SvarSlet
  44. I SKOHVEN

    Ja søgher dæhm i dagevis
    Kalder råhber
    ”Gi lyd vrøvwl løhs
    her er Hiksten Vrissen
    uten nidsel”
    Jeg tæhler met æget språk
    Nu såver ja uhnder en thjørnesæk
    Ska ja lige hær i 100 åhr
    Ja pjather mæ ægern mhus og rhavn
    å pendsvihnet skæhnker mhælk
    te en thørstihg Narre-Vris
    Di thorne sætter sa fast i mi hals
    mehn det er FRHIHEHD
    Ja mester blohd
    På johrden phaldt en dråve
    Op våkser et træ mæ hiksten
    Det ær miht flagh
    Ja ceviliserer æventørskohven
    mæ mihne ulæstelige dekte

    SvarSlet
  45. LAJREHN I SKOHVEN

    Je ble fündhet ehn froshtklahr mårgen
    mæ rim i skæghet
    Der løhb en klahr strøhm af vers
    ut a mihne båksebehn
    Dær sto dehn så mihn nyhe familjhe
    Nidselnæghtgherne
    mæ vahrmedånke å luhne ohrd
    Je var fæktisk døhd saghde de
    Men de svuhlmede ma op
    mæ tobhakshoste å irhske sænge
    å så ku ja let igen
    og nu sitter vi hier i skåvn og dekter sarmen
    oh om di gæmle dave phør nidseltihden
    Vi er betre tel å se tilbavs ehnd fram
    Mehn såhdan er det for allen
    dehr misthet har
    I mårgen vel ja fortelle om nole av desse skævner

    SvarSlet
  46. SKÆVNE 1

    Åh Psncoe Gononse vahr hans nahvn
    Ov da han næghted at skefte te Per Åge Gunnarsen
    Så ble hahn indhkaldt og forhøhrt
    Og vilken skarhm phor mennescnkene
    Psncoe vahr eeen døkteg læhge mehn røktet gihk ach røktet gihk
    a han stæved ohrdet gen GUD
    å hahn skrav katomorama i stællet phor ketogan
    på recipekterne
    Da hahn fløkted så spranhg ti af hahns
    pasjenter ud af vindvet af sårv
    Hahn hørhrte det i skovnh
    och hahn hanhg saj i ehn grehn å døhde
    Og straks etter gjorde ti
    af næghterne i skonvhn det sahmme
    og ti dar kehndte di ti
    og ti dar kehndte DI ti
    hænhgte saj osse
    Ahlt sammel phordi sahmfunjsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssaet
    inte anherkente Gononses phormat

    SvarSlet
  47. SKÆVNE 2

    Ebe Gancxege Nies grahder
    Hahns bøhnrn å kohne vlle tnte
    gaah mæ i æ skohv
    Nu ær han saa alehne
    mit seinen dekte
    Jæ skræver phor Ingen
    Hhvem er Ingen? Spørg Ebe

    SvarSlet
  48. SKÆVNE 3

    Ja fortyrder IHNTET
    sæjer låhrlange Pinja Boeanonse
    Phaktisk stærtede det mæ ja fihk
    håvedpidsel av det dær junk-nidsel
    Jah phaktisk ka man sæje
    ja fik nidsel-ællergi
    Ja hær aldrig skraven dekte phør
    Nun ritser ja
    skrælske versh
    i knoghlebarken
    Ja har ophret mit spadbahrn
    te skohvens ghuder
    å skraver remser
    på bharnets huder

    SvarSlet
  49. SKÆVNE 4

    Peienevea Babsensbiel vahr eeen mann
    Hahn hatte eeen pek å eeen kule
    Hahn hatte eeet behn å eeen tåh
    Eeet brøhst å eeet øye
    Peienevea Babsensbiel grahd eeen tåhre
    dah troppherne kohm å tvangh hahm te å tahle
    Hahn sahgte eeet ord
    Deet ord var nokgh
    PHOBISTISKEREJHSENINGSNÆHRVÆHRSPHORPHIMSELSE
    Hahn fløkted på sihn eene tåh
    som Snøhvshen af Benilee Ændresen

    SvarSlet
  50. SKÆVNE 5

    Kennses p. Margharentes lystned siht vehmohd
    å skrav ehn phsalme te sihn hæmmelighe kerke
    Åhrg Gu do ger ma smæhlde
    skrav han
    Mehn det hade ihngen opgedaget
    phor Kennes p. Margharentes brandhte omhuggerlight
    sihn tæksht
    Såh gihk deth altså hvarkin være eller bædre
    at Kennes p. Margharentes hahn togh sa eet bahd
    å nåhr Kennes p. Margharentes gihk i æ ba
    såh phorglæmte hahn sa
    å sahng ÅHHH hahn psang sihn psalme
    Hahn ko bahre inte lassen værsen
    Åhrg Gu do ger ma smæhlde
    Ja slænges etter diht væhlde
    Å hvem sahd såh på wc i deet sahme
    i dæn lejlishet neunter
    Dæt gjore Tanja Mortensen, 37
    Huhun phortælte später sihn dochtor
    aht huhn fik sihn tahrmsløng dehn dav
    huhn høhrte Kennes p. Margharentes psynde
    psalmhen åvenpåh

    SvarSlet
  51. Rettelse. Der mangler et ord i 8. linje:

    Såh gikh deth alså hvarkin være ellar bædre enn

    SvarSlet
  52. SKÆVNE 6

    Yxwrewnåa Dnvbab Nanefa
    gaahr ein phor mångfoldighkeit
    Huhnhahn slåhr på stamhmer
    å skraver manufistler
    phor en nyh kulthur

    Manufistel af Yxwrewnåa Dnvbab Nanefa:

    Vih klapper ås selph i Sahlon Uhæld
    og klædhjer ås påh i øhst og vhest
    Vih knhalder ås Dee rhøde Hhunde
    å spilehler påh ahlt
    frah thamponher te nhyrensstehn
    Vih trahmper dhet nhed
    sohm gek phorud
    Vih spyotter påh ahlt
    sohm phølgher ehfter
    Dhet er ås da har thænderne påh
    å vih læver vohres håller sæl

    SvarSlet
  53. SKÆVNE 7

    Stelnadore Grhamphitty sprajtedhe påå mehnniskor
    Æltid phorfra
    Stelnadore såh ophrene i øjhn
    altimensh hon skrav versh
    påh dares tøjh å ansight
    Stelnadore Grhamphitty betakner ja såm motigh
    Ihngen phejhehd
    blot pløhk sphlashj i syhnet
    Mehn de sohm vahr etter Stelnadore
    ushj ja sier jehr
    Die skøhd Stelnadore i ryk
    å nu sitter Stelnadore i kørsensstohl
    å kan hvarken sprajhte
    ellar tihse
    MEHN er gohd te å fløjhte skævnesahnge
    i skohvens dybhe støjh uroh

    SvarSlet
  54. SKÆVNE 8

    Iwbdxbkebf Vaåefjasnnoen spesd
    lsdh å rhøg hæsch
    å såh Guhd i ahlt
    fra ashkebæhret te sohlen
    Iwbdxbkebf Vaåefjasnnoen
    skraver kuns eet bågstaff
    i sene dekte
    å det ar Y
    Dah kommisjonsen spårte vorffor
    sagdhe vår dekter sagthe
    Dehr er stadhig menniskor sohm rækkar
    arhmene ut mohd derehs skabphar

    Y Y Y Y Y Y
    Y Y Y Y Y Y
    Y Y Y Y
    Y Y Y Y Y
    Y YYYY
    y
    y
    y
    y
    y
    yyyy yyyy

    SvarSlet
  55. SKÆVNE 8

    Iwbdxbkebf Vaåefjasnnoen spesd
    lsdh å rhøg hæsch
    å såh Guhd i ahlt
    fra ashkebæhret te sohlen
    Iwbdxbkebf Vaåefjasnnoen
    skraver kuns eet bågstaff
    i sene dekte
    å det ar Y
    Dah kommisjonsen spårte vorffor
    sagdhe vår dekter sagthe
    Dehr er stadhig menniskor sohm rækkar
    arhmene ut mohd derehs skabphar

    Y Y Y Y Y Y
    Y Y Y Y Y Y
    Y Y Y Y
    Y Y Y Y Y
    Y YYYY
    y
    y
    y
    y
    y
    yyyy yyyy

    SvarSlet
  56. SKÆVNE 9

    Imorthus Catheisphicus mhærkedhe
    gåht di ændhres hhårhde blickhe
    phordi hahn skhrav ”h” i ahlt
    Mehn ehn dav fihck hahn såh nock
    å dæmånstrarede sihn døhdelihgheit
    medt i æhn sæth-

    Hahns kkraniuhm pryhder våhr ihndganhg
    te lajhren i skohven
    Hahn ær vårht språhs phar
    Våhr tvahngstahnke

    SvarSlet
  57. 9 ÆHNDRE SKÆVNER (oprahmsningh)

    Inghe Nsone Mnove

    Vatpsobh Eikh Mårthensøn

    Prabghen B. Qygshehus

    Wylliahm Vehnthesåt

    Niahrn Rhapsobod Kryllhersen

    Arksæl Hhahjnsdhotthir

    Blyahnt C. Lixhthoft

    Uvlih Skuhle Skahkt

    Hhhhhhh Hhhhh Hhhhhhhhh

    SvarSlet
  58. MANDAG MORGEN

    Jeg vågner så mandag og kradser
    ha et par linjer ned
    og ser til min overraskelse
    at jeg staver dem som de skal staves
    altså ifølge Nudansk osv
    Okay hvad gør vi ved det
    Skal jeg skjule det for nidselnægterne
    Jeg vil nødig skuffe
    mine venner min nye familie
    Tro mig jeg HAR ikke taget nidsel
    Lige nu virker det bedst for mig det her
    Jeg tror jeg pulveriserer digtet
    og håber jeg vender tilbage som
    en der staver som han vil
    med masser af gode h’er
    Jeg krydser fingre og blyanter

    SvarSlet
  59. OPDAGET

    Fordi jorden her i denne skov stadig fryser
    lykkedes det ikke at grave digtet ned
    og jeg nænnede ikke at smadre det
    forfængelighed oh
    Digtet som var rigtigt stavet
    blev fundet tirsdag lidt over midnat
    for ganske få minutter siden faktisk
    Nu sidder jeg i en gammel eg og kukker
    mens de ævler om min skæbne
    De siger ord jeg knapt forstår nu
    En flok vrøvlehoveder
    Nidselnægterne
    De er bange for mig
    Bange for at jeg vil smitte dem
    med retskrivning
    Øv
    De mener at jeg svigter
    kampen for frihed
    Jeg siger at frihed til at stave som man vil
    indbefatter retten til at stave rigtigt
    Nu råber Maybelihnh Gesthalpo
    at jeg skal op og dingle i øverste gren
    Hvis den knækker får jeg lov at gå fri
    siger hun
    Så er der faldet på tyve meter
    Nå må tage det i stiv arm
    Det er ingen katastrofe at dø
    Det er der så mange der har prøvet
    Også for et digt spørger Lillehjernen
    Også for et digt svarer Den Store

    SvarSlet
  60. SNEHVIDE

    Ja jeg kom sgu næsten til at føle mig som Snehvide, da jeg sådan snublede gennem skoven på vej ud og ikke ind, som var De Syv Små Dværge efter mig med hakker og syle, og en trillebør med ord, som skulle hamres ned i halsen på mig, til mine tænder og drøvel blev knust.

    SvarSlet
  61. Der manglede noget.

    Teksten lyder:

    SNEHVIDE

    Ja jeg kom sgu næsten til at føle mig som Snehvide, da jeg sådan snublede gennem skoven på vej ud og ikke ind, som var De Syv Små Dværge efter mig med hakker og syle, og en trillebør med ord, som skulle hamres i halsen på mig, til mine tænder og drøvel de blev knust, så jeg ku’ lære friheden at kende.

    SvarSlet
  62. Rettelse til den 23:

    8.sidste linje hedder: Hvis den knækker får jeg lov at gå

    SvarSlet
  63. FRELSEN

    Jeg blev samlet op. Først ville de ikke have mig ind i bilen. Var jeg ikke en af dem, nidselnægterne? Så skrev jeg et digt, og de kunne se, at det så normalt ud. De kørte mig hjem til mit hus, der imidlertid var blevet solgt til en anden, men jeg måtte bo i garagen. Jeg fortalte politiet alt (eller næsten). Gal var jeg, fuld af hævntørst. Hvorfor ville nidselnægterne dræbe mig? Jeg sagde, hvor de gemte sig. Den vilde plet i skoven. Robin Hood-lejren. Så lagde jeg mig på en skummadras og flød. Jeg drømte, at jeg var det sidste menneske i verden.

    SvarSlet
  64. FOR FREMTIDEN

    For fremtiden lover jeg at tænke, før jeg handler. Jeg hører skuddene i fjernsynet. Ser dem blive båret ud af skoven. Her sidder jeg, Hiksten Sladrehank, og skriver om min udåd. De bliver hældt i en massegrav, nidsel-nægterne. Eneste håb er, at de har glemt en enkelt, jeg har en formodning om, at de ikke fik Skarthuarn Mmesmerthail, som kunne forvandle sig til skovbund. Så han lever nok derude endnu, men hvor længe? Og hvor sjovt er dét liv? Hvor sjovt er mit liv? Jeg lader som om jeg tager nidsel, men nægter i det skjulte. Jeg VIL have skyldfølelse resten af mit liv, det er den eneste mening med mit liv. Jeg holder op med at skrive, det er min beslutning. Jeg sætter punktum nu, tak for alt. Åhhh. Jeg ligger på noget ujævnt. Er det Skarthuarn Mmesmerthail, der er kravlet ned i madrassen? Og de hunde udenfor? Er det almindelige? Eller djævlekøterne fra landet? Jeg har hørt om dem, nu er de her, og dem er der intet poetisk ved, uh gule fråde og skingrende bid, ravnsorte hævnerøjne. Nudollerne. Jeg fortjener

    SvarSlet
  65. Hiksten Narre-Vris' piratblog lukker nu.

    SvarSlet